Cum Google Analytics te poate învăţa lucruri despre viaţă

0 Flares 0 Flares ×

Acest articol este o încercare rudimentară şi grăbită de-a extrage câteva informaţii din statisticile oferite de Google Analytics şi este inspirat din ceea ce au făcut cei doi economişti în cartea SuperFreakonomics.
Dacă pui întrebările potrivite, statisticile îţi pot oferi nişte răspunsuri pe măsură.

O lecţia de umilinţă este faptul că 60% din oamenii care au nimerit pe adrianciubotaru.ro au intrat doar o singură dată, iar cei care au intrat de mai mult de 200 de ori reprezintă 2,37% din totalul vizitatorilor.
Mai mult, 78% dintre oamenii care au intrat vreodată aici au stat între 0-10 secunde, 1-3 minute au stat 5,4% dintre vizitatori, iar 3-10 minute au stat 5,7%.

Ceea ce produci online, este judecat în câteva secunde în majoritatea cazurilor. Ai o singură şansă şi câteva secunde – not so plenty of time – ca să faci o primă impresie bună.

Îmbucurător ar fi faptul că timpul petrecut pe acest blog este în creştere. Îmi place să cred că relevanţa persoanei mele a crescut între timp, la fel şi calitatea articolelor, însă probabil are legătură şi cu faptul că numărul de articole (cantitate) creşte o dată cu trecerea timpului.

Postul pe care s-a stat cel mai mult timp este în mod banal Din discotecile anilor ‘90. Cineva s-a documentat intensiv – câteva ore bune – despre Bobby, iar al doilea articol care a consumat cel mai mult timp vizitatorilor este ZeitGeist in spiritul timpului.

Raportat la numărul de vizite şi durata vizitei, articolul despre documentarul ZeitGeist este cel mai “de succes” articol pe care l-am scris vreodată.

Dacă mă uit pe paginile care au fost vizitate cel mai des în ultimii doi ani, doar articolul despre cum m-am lăsat de fumat spune ceva consistent despre mine. Nu mai este nevoie să spun despre importanţa paginii About.

România conduce, în mod evident, în topul ţărilor de unde a fost vizitat acest blog, iar cei din Iaşi şi Cluj au cam aceleaşi şanse de-a ajunge pe acest blog (cu un trend ascendent mai pentru cei din Cluj în ultimul an, în timp ce vizitatorii din Iaşi stau mai mult timp răsfoind blogul).

La întrebarea de unde vin cei care ajung pe acest blog, clasamentul poate fi citit în multe chei. Doar bobbyvoicu.ro şi subiectiv.ro sunt singurele bloguri care au generat suficiente vizite directe (fără prezenţa într-un blogroll). Personalităţile Ciutacu (între timp m-a scos din blogroll), Andronic, Năstase au contribuit din plin.
Restul reprezintă în mod clar afinităţi şi preocupări comune. Vizitatorii de la Iren stau mai puţin decât cei de la Bucurenci, iar de pe Facebook – deşi vin mai puţini – durata vizitei este mai mare decat a celor care vin de pe Twitter.

Topul cuvintelor-cheie este acesta. Şi luând cazul “ma simt singura“, situaţia numărului celor care au căutat pe google arată astfel:
august – 44
septembrie – 99
octombrie – 80
noiembrie – 84
decembrie – 109
ianuarie – 91

În medie, oamenii se simt mai singuri în septembrie – începe şcoala, revenirea din concediu, finalul verii şi în decembrie – sărbătorile de iarnă.
De asemenea, în decembrie în comparaţie cu luna precedenţă accesările pentru articolul Ştiţi de ce – în fiecare poveste – prinţul pleacă de acasă? aproape s-au dublat. Suntem mai filozofi în ultima lună din an.
Corelând cele două informaţii, observăm că statisticile oferă un fundament ştiinţific pentru ideea că singurătatea este prielnică meditaţiei asupra propriei persoane.

Din aceleaşi statistici am aflat că în luna ianuarie sunt mai mult oameni care doresc să se lase de fumat decât în luna decembrie. Această ardoare ţine până la jumătatea lunii ianuarie, apoi graficul începe uşor să coboare.

Articolul despre Curtea Veche a avut astă-vară o medie de 4:40 min durată de citire, iar în lunile de toamnă – o dată cu începerea sezonului editorial? – timpul vizitei articolului a crescut la 5:30 min.

Desigur, sunt o mulţime de date care pot fi corelate din imensitatea statisticilor oferite de Google Analytics. Poţi afla dacă vizitatorii din Timişoara preferă alte articole decât cei din Constanţa, dacă cutare subiecte prind mai bine în week-end decât în cursul săptămâni, dacă este mai bine să publici dimineaţa sau seara. Contează cum pui întrebarea.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

13 thoughts on “Cum Google Analytics te poate învăţa lucruri despre viaţă

  1. Neamtu'

    Eu am vazut ca, de fiecare data, articolele publicate in weekend sunt mai putincitite decat cele publicate in timpul saptamanii. SI ca intereseaza mau mult articolele cu subiect amuzant decat cele care au o morala constructiva… Ce ma invata asta: oamenii se plictisesc la munca, intra pe blog si vor sa ‘se’ rada. Nu muncesc si n-au chef de ‘hei rup!’ 🙁

    Reply
  2. adiz

    poti activa google ecommerce si niste javascripturi pe comentarii sau alte zone/evenimente si sa dai o valoare clara activitatii utilizatorilor pe blogul tau – gen – numar comentarii, zile pana la primul comentariu, revenire etc. si atunci vezi global si mai usor trendul.
    ltaloi are un articol bun pe tema asta.

    aaa.. si inca ceva – nu ai notify comentarii prin e-mail… f important imho

    Reply
  3. dana

    ip-ul meu de acasa e dinamic, adica de cate ori il deschid e altul. cunosc foarte multe persoane care au ip dinamic. de unde rezulta ca tie iti apare mereu ca am intrat.. prima oara pe blogul tau

    Reply
  4. Eduard Ezeanu @ Social Arts

    A folosi Google Analytics pentru blog a fost una din cele mai bune decizii pe care le-am luat. Ofera o tona de informatie foarte valoroasa daca stii sa o interpretezi.

    Faptul ca multe persoane intra o singura data, eu unul nu l-as lua ca ceva prea grav. Sunt oameni foarte diferiti care ajung pe un site/blog, in moduri foarte diferite, cu nevoie foarte diferite. Surfingul pe net e extrem de volatil din perspectiva mea. Oricat de bine si mult scrii, e putin probabil sa prinzi multi din ei.

    Cheer,

    Eduard

    Reply
  5. Adrian Ciubotaru Post author

    dana, am înţeles că re reinventezi de fiecare dată când intri aici. E bine?:)

    Eduard, dacă se aruncă întrebarea corectă, lumea se deschide. La fel şi cu Google Analytics.

    Reply
  6. Pingback: Statistici, influenţă şi campanii publicitare în funcţie de numărul vizitatorilor unici

Leave a Reply

Your email address will not be published.