Bloggerii nu sunt agenţi de vânzări. Cel puţin, nu ar trebui să fie. Există persoane plătite pentru genul acesta de serviciu. Există persoane profesioniste care învaţă scripturi, care sunt chemaţi în traininguri, care învaţă totul despre un produs şi a căror respiraţie respiră un singur ţel: tu să cumperi, tu să consumi, tu să-i crezi, tu să-i recomanzi.
Blogurile nu sunt pliante sau cataloage care îţi vin în poştă. Nu sunt liste de produse, discounturi, promoţii şi concursuri. Bloggerii nu-ţi sună la interfon pentru a umple cutiile poştale cu hârtie.
Dacă îţi scriu de un produs, dacă sunt plătit sau nu sunt plătit să scriu, scopul meu nu este să te fac să duci imediat mâna la portofel. E PR, e comunicare, e branding, e awareness, spune-i cum vrei, dar nu e vânzare. Cum se transformă actul de comunicare de pe un blog în act de cumpărare nu este problema mea. Sunt agenţii, sunt oameni plătiţi să gândească acest traseu, sunt studii care se fac, sunt firme de producţie publicitară.
“Acest produs există şi uite cum mi s-a părut mie” nu se traduce prin “E genial acest produs, cumpără-l.” Iphone 5? pune toţi banii pe el! Ford B-MAX? fă-ţi un credit acum! Skyfall? du-te direct la film, ce mai aştepţi!
Întreabă-te dacă acest articol va fi publicat pe eticheta sticlei din supermarket şi reglează-ţi corect aşteptările. Răzătoarea, super răzătoare este în altă parte.
Respect!
Stefan, mulţumesc, bine că m-ai stârnit zilele trecute:)
Pingback: Logică, funia cu noduri te așteaptă! « Blog făr' de blogosferă
Hmm..eu spun ca suntem.
Marketingul afiliat in ce se traduce?
Sau, orice reclama, orice actiune de marketing duce spre vanzari nu?
deci indirect suntem, fie ca recunoastem asta, fie ca nu.
Ideea e sa fim obiectivi si sinceri cand promovam un produs.
Bogdan, nu m-am referit la marketingul afiliat, nu-l cunosc, nu-l practic și nu cred că reprezintă esența bloggingului.
La reclame problema nu e albă sau neagră.Sunt spoturi de vânzări, la fel cum sunt spoturi doar de imagine sau doar pentru identitatea brandului.
Ai spus bine “indirect”: de la ce face un blogger până la vânzarea propriu-zisă e cale lungă (mă refer la 90% din tot ce se face pe bloguri și le numim campanii).
Blogurile si bloggeri nu cauta sa vanda ceva anume ele sunt cautate pentru continutul lor pe web. Daca si continutul lor este bun si de calitate atunci ele si-au atins menirea.
Pingback: O campanie Coca-Cola pusă la cale de doi blogggeri | Marketing20
Comunicare? Catre cine?
Nu prea va publicati traficul, “comunicarea” de care spui sunt cam bani in vant… 🙂