Credeam ca mi-am învățat toate lecțiile din The 4-Hour Workweek, însă m-am înșelat. Una dintre ideile din carte vizează organizarea zilnică atât pentru a câștiga timp, cât și pentru a ordona evenimentele la care participi în așa fel încât să nu se suprapună.
Acum câteva săptămâni mă uitam cu invidie la Alex Negrea cum își nota conștiincios în Google Calendar un eveniment la câteva minute după ce a primit mailul cu invitația în timp ce eu încă îmi mâzgălesc diversele agende (pe care într-un final reușesc să le încurc) primite cadou de-a lungul anului.
Biletele rezervate pentru Festivalul Enescu s-au suprapus peste o întâlnire promisă de ceva vreme, iar apoi s-au încurcat de plecarea la Iași. Cu privire la Festivalul Enescu, regretul meu a fost cu atât mai mare cu cât – primind mesaje de la câștigătorii biletelor din partea Rompetrol – am citit asemenea reacții:
Buna Adrian,
Tocmai m-am intors de la spectacolul pentru care mi-ai daruit doua bilete.
Desi este tarziu, am avut o zi plina si mai am de lucru, m-am intors plina de energie, pentru ca a fost mai frumos decat ma asteptam si, de fapt, mai toata sala a fost surprinsa decat de buni au fost si cum au intrepretat programul.
Astfel, voiam sa-ti multumesc, din nou, pentru bilete.
sau:
A fost fabulos concertul de aseara! Multumesc frumos, inca o data pentru invitatie!
Paradoxul este că lipsa de organizare consumă mai mult timp decât timpul alocat organizării propriu-zise. Deși stabilită cu multe săptămâni înainte și având posibilitatea de negociere, plecarea la Iași s-a suprapus atât peste evenimentul de lansare Blogoree, cât și pentru cel mai mare eveniment al anului în industria în care activez – Webstock (unde fusesem invitat ca speaker).
Nu sunt genul de om care se scaldă în propriile regrete, însă, când observ tipare care se repetă în jurul meu, îmi dau seama că pe undeva este o lecție de învățat. Sunt momente în activitatea mea de blogger în care am tot timpul din lume pentru toate nebuniile posibile, însă apar momente în care abia am timp să respir, în care ziua abia îmi permite să mă gândesc la mine însumi.
Partea bună – în mare parte a timpului sunt calibrat să văd partea bună – este varietatea și multitudinea de evenimente, campanii și ocazii din care poți alege orice se potrivește blogului cât și domeniului propriu de interes.
Noi astia ‘creativi’ suntem ingrozitori cu organizatul timpului si notatul de evenimente. Chestia care m-a facut sa-mi ies din tiparul de ametita a fost pierderea unei intalniri cu un amic. M-a sunat ala sa ma intrebe unde is in Centru, ca nu ma vede. Da, aveam intalnire si eu eram ACASA, ferm convinsa ca intalnirea e maine.
Am o agenda din aia care se inchide si are foi detasabile, un planner din ala ‘modern’, pentru ca, desi am tot felul de scule, tot pe aia imi place sa-mi notez una-alta. Si aia se plimba cu mine peste tot si, de cand notez frumos ce tre’ facut, nu m-am mai trezit cu probleme. Si timpul parca mi-l organizez mai bine.
Te-nteleg pe deplin. In cazul meu e si irecuperabil pentru ca eu am si un (sa-i zicem) fetis pentru agende 😀
In alta ordine de idei, am vazut ca la Iași a fost fain! Felicitari!
Pingback: De ce oferă sfaturi bloggerii la început de drum?| Pavel Ionuţ
Si eu fac exact la fel ca Alex. Imi notez imediat in Google Calendar (care e sincronizat cu telefonul), ca sa fiu sigura ca nu uit de nicio intalnire, programare, eveniment la care tb sa particip. E sanatos.
Şi outlook este la fel de sănătos de folosit. Eu, care sunt regina personalizării programelor, mi-am personalizat un excel cu culori şi de toate. Dar există multe tool-uri de acest fel. Le putem împărtăşi. Fain scris 🙂
Pingback: Cum sa iti usurezi munca « « Spada