Mi-am scris articolul și apoi au început să apară reacțiile (pe twitter și Facebook, la mine pe blog nu prea se comentează). Fani revoltați și oameni cu gusturi fine. Lui Auraș – contextul ne-a pus în aceeași oală – i s-a spus într-un comentariu direct: “not everybody is entitled to an opinion”.
Ar fi trebuit să mă duc la concert cu rugăciunea “Dă Doamne să-mi placă!”, îmi cer scuze.
Reacția cea mai ciudată a venit totuși din altă parte și spune câteva lucruri despre cum își asumă unii bloggeri relația cu brandurile:
Precizare: am primit biletele la acest concert de la Ciuc Premium (un brand care sponsorizează diferite evenimente muzicale și un brand cu care am colaborat de nenumărate ori). Am avut gândul să ofer biletele unui mai mare fan, dar domnișoara care îmi face zilele amare sau dulci și-a dorit mult să mergem împreună la acest concert. Punct.
Articolul despre concert pe care l-am scris pe blog nu este al lui Ciuc. Poate unii bloggeri își asumă altfel invitațiile sau biletele primite, dar ce scriu pe blog este responsabilitatea mea. A trage un brand de șireturi arătându-i “decât să ai articol ca” indică un alt mod de asumare al relației cu un brand, mod în care eu nu mă regăsesc.
Un alt aspect este fenomenul acelor bloggeri care știu ei cum e mai bine pentru un brand, care sunt îngrijorați de bugetul unei campanii sau al unui eveniment și de modul cum a fost răsplătit “sponsorul”.
Nu cred că Ciuc a dat biletele pentru o menționare trecătoare, sau o menționare în titlu sau una în notele de subsol și, în plus, este aiurea să crezi că un brand cu experiență în Social Media își asumă astfel relația cu bloggerii.
Claudia, data viitoare, sper ca Ciuc să îți ofere (și) ție bilete, sunt sigur că va avea un articol mai bun:)
Update: Relatia Brand – Influentator, Studiu De Caz Ciuc – Roger Waters
Eram sigura ca asta va fi replica ta: ca Ciuc nu mi-a dat mie bilete. Dupa cum spuneam, daca primesc nu refuz daca stiu ca mi-ar placea, dar cand vreau neaparat sa vad ceva imi cumpar. Chiar nu era vorba despre asta si imi pare rau ca n-ai inteles 3 chestii:
– ca mi-as fi dorit sa vad o alta abordare de la Ciuc, am tot respectul pentru parerile voastre diferite de ale mele.
– ca a fost o parere, o sugestie, un gand, nu un atac.
– ca n-am scris in calitate de blogger.
Altfel, imi pare rau daca ai simtit nevoia sa te justifici fata de oricine. Chiar nu era nevoie 🙂
Claudia, nu acesta a fost accentul replicii mele, că ai primit sau n-ai primit biletele. Am sărit doar ideea că un brand trebuie “să aibă” articole (și doar un anumit fel) în urma invitațiilor și biletelor oferite.
Dacă tot suntem bloggeri pe alese, ai scris probabil în calitate de consultant PR (calitate necerută) pentru Ciuc?
Nu, Adrian, am facut o remarca din perspectiva unei persoane care lucreaza in domeniu. Iti repet ca nu a fost un atac, ci o parere. De ce atunci cand tu ai avut-o a fost ok si la mine nu? Priveste-l ca pe un studiu de caz, nu ca pe o “lovitura.” Nu e nevoie sa fii combativ pana in panzele albe.
Relax, we have plenty of time for everything else 🙂
Claudia, nu am luat-o ca un atac (am avut destule și mai rele), însă ai ridicat aiurea o problemă (trecând peste faptul că ai pus două articole diferite ca ton și ca idee în aceeași oală) pe care eu nu ar trebui să mi-o pun: ce articole “colecționează” un brand în urma unor bilete?
De vreme ce tu ți-ai pus această problemă, ai adus în discuție încă o dată mesajul (de parcă mai era nevoie de confirmări) că bloggerii sunt ieftini.
Pe de altă parte, dacă tu – ca om care lucrează în domeniu, ai asemenea probleme (ce articole “ai” de la bloggerii carora le-ai dat niște bilete), mă bucur că nu lucrăm împreună.
Am ajuns la articolul asta pornind de la articolul lui zoso, trecand pe la auras, etc…
Doamne cat e de nasol “job-ul” asta al vostru…cum va mancati intre voi ca o haita de lupi hamesiti…la zoso nu ma mira nimic de genul, dar vad ca e extrem de generalizata situatia..wtf…
Salut, modul in care a pus problema Claudia nu e tocmai ok. Adica tu trebuia sa faci un articol de 2 pagini doar pentru ca ai primit bilet. In al doilea rand…nu ai primit bilet intr-un mod conditionat de transmiterea unui anumit mesaj vizavi de concert. E ca si cum “dai” un produs in test si ii spui bloggerului ca trebuie sa scrie “de bine”. In acest mod dispare interesul publicului pt blogger, pt brand, pt produs. Oamenii isi fac o idee clara: brandul “cumpara” pareri pozitive, cumpra like, etc…doar pt a evita criticile. Daca aceste pareri negative au substanta ..atunci ele tot vor afecta brandul…pt ca nu ii poti “cumpara” pe toti, cum nu ii poti multumi pe toti.
Bogdan, din acest motiv am replicat pe blog: se vorbește aiurea și oamenii cred că unele branduri își condiționează mesajele în urma unor “gratuități”. Probabil sunt branduri care fac și probabil sunt bloggeri care acceptă, dar nu este cazul aici.
“Domnișoara care îmi face zilele amare sau dulci și-a dorit mult să mergem împreună la acest concert. Punct.”
Punctul il puneai mai degraba daca va cumparati amandoi bilete, daca tot si-a dorit cineva atat de mult sa mearga la concert si daca tu ai “vrut” sa dai biletul cuiva care sa se bucure mai mult de el.
Daca Ciuc nu venea cu invitatia de 2 persoane, ai fi mers la concert?
Aici e problema. Domne, nu mi-a placut, am dreptul la o opinie. Fireste ca il ai, dar opinia ta e bazata pe “hai sa mergem daca tot e mocca, altfel probabil nu calcam pe acolo” si atunci nu prea ajuta foarte mult pe nimeni. De ce? Pentru ca oamenii care nu au mers la concert pentru ca nu le pasa de RW, nu vor fi interesati sa citeasca despre de ce i-a placut sau nu nu stiu cui. Oamenii care n-au mers la concert, dar si-ar fi dorit enorm, prefera sa citeasca parerile unora care stiau ceva despre subiect, care au inteles ceva de acolo, care n-au cascar gura la hotdogi.
Mai scurt, articolul asta si cel al lui auras nu fac decat sa iste discutii despre branduri printre bloggeri si alti specialisti– deci de fapt, complet fara legatura cu spectacolul si complet de neinteres pentru cei din afara “gastii”.
ana, nu, opinia mea nu e bazată pe “hai sa mergem daca tot e mocca” și nu eu am iscat discuția despre branduri, eu am reacționat la un punct de vedere care mi se pare mai dăunător decât cine, cui a dat bilete.
Am primit multe bilete de-a lungul timpului la diferte concerte. Uneori le-am oferit pe blog sau pe Facebook, iar alteori m-am folosit de ele mergând la concert. Ar trebui să mă justific?
Ce anume te deranjează, că am ocupat ilicit locul unui fan adevărat, că am scris rezervat? Ar trebuie să-mi cer scuze celor “care n-au mers la concert, dar si-ar fi dorit enorm”?
eu sunt curios cine sunt “Oamenii care n-au mers la concert, dar si-ar fi dorit enorm”. Si care, desi isi doreau mult,mult de tot, nu au fost in stare sa cumpere un bilet.
Probabil s-au suparat cand au vazut ca nu au primit bilete gratis, desi erau cei mai mari fani si in schimb a primit unul care nu-si dorea asa mult
Cine sunt “Oamenii care n-au mers la concert, dar si-ar fi dorit enorm”. Si care, desi isi doreau mult,mult de tot, nu au fost in stare sa cumpere un bilet.
Poate unii in scaun rulant care nu isi permit sa dea vreo 900 de lei ca sa si vada ceva, eventual X2, daca au nevoie si de insotitor.
Poate unii bolnavi, plecati din tara (…). Sunt multe variante pe care n-ai cum sa le vezi daca imparti lumea in ofticosi si oameni cu invitatii
Repet, eu ma refeream la cei care ajung pe aici interesati sa citeasca despre concert pentru dintr-un motiv sau altul nu au fost acolo, nu la denaturarea care i-a transformat in hateri ofticati ca n-au primit si ei.
Adrian, nu ma gandeam la scuze sau ca ai mers ilicit.
Tu singur ai mentionat ca voiai sa dai biletul, iar apoi te-ai razgandit. Justificarea iti apartine, altfel nu mi-as fi permis sa o mentionez.
Spuneam doar ca genul asta de continut are relevanta doar pentru voi cei care va contrati pe temele astea. Pentru cei interesati sa citeasca despre concert, e insipid.
Ana, n-am făcut pe nimeni ofticos și n-am jubilat că eu am primit bilete și alții nu
180 lei era prețul unui bilet la Gazon A, hai să nu ne plângem de milă că mă pot pune primul la coadă:)
Cei care au intrat aici au citit o părere subiectivă a cuiva care crede că nu a aruncat cu cuvintele doar de dragul de a se pune contra curentului .
Prima parte a comentariului meu era pentru “fara suparare”.
Nici vorba de plans de mila, e un calcul simplu. Un om care nu poate sa bea, sa manance sau sa se deplaseze singur are nevoie de un insotitor, deci costul e dublu. Perspectiva din scaun cu cea din 2 picioare nu e aceeasi, deci gazonul A nu se aplica neaparat. pentru o experienta ok ai avea nevoie de un loc mai in fata cu toalete adaptate si aflate int-o zona mai la indemana. Era doar un raspuns concret la “cine sunt oamenii”, nu o lamentare.
Si inca o data, ma refeream ca daca esti in situatia de mai sus si cauti cronici ale concertului pentru ca vrei sa citesti cum a fost, contrele despre cine a dat invitatii si certurile intre bloggeri sunt irelevante. Si pot irita, poate de-asta am parut mai acida la inceput. Interventia s-ar fi vrut mai degraba o invitatie la a produce continut relevant, in loc sa va certati intre voi.
Sigur, aveam asteptari mari si mi-au fost dezamagite. e firesc sa scriu despre asta, dar ce-ar fi sa scriu si cateva portrete sau povesti de pe acolo, de data asta fara ca eu, autorul sa judec, ci mai degraba sa incerc sa inteleg 🙂
Ai găsit pe acest blog un articol despre cum mi s-a părut mie că a fost la concert, te rog comentează și corectează acolo dacă e ceva nepotrivit, însă te rog nu exagera aducând drept argument persoanele invalide etc.
Poate unii, poate alții, poate sunt copii în Africa de Est care mor de foame, dacă n-ai fi primit biletele, te-ai mai fi dus etc. . Acestea nu sunt argumente, sunt cărlige retorice care nu au nicio treabă cu logica unei argumentații.
Nu sunt vinovat că am primit niște bilete și m-am folosit de ele. La fel, cum nu cred că e vinovat un brand că a oferit bilete unui blogger cu care a colaborat în ultimii ani. Un brand care sponsorizează de ani buni evenimente muzicale de calitate (concerte, festivaluri) etc și etc
Cetatene Adrian Ciubotaru, esti acuzat de delict de opinie. La canal cu tine!
Pingback: Waters. Heitari. Opinii. | blogger CU GREUTATE pe un blog CU DE TOATE