10 întrebări despre o campanie online

0 Flares 0 Flares ×

E o campanie făcută de Mercedes-Benz USA și implică cinci dintre cei mai populari fotografi de pe Instagram. Fiecare dintre ei primește câte cinci zile un Mercedes-Benz CLA pentru a face poze pe hashtag-ul #mbusa (cu mașină sau fără mașină) și cine are cele mai multe like-uri, la final, rămâne cu mașina.

mbusasursă

o campanie generoasă, simplă și curajoasă, nu-i așa?

Acum să ne imaginăm că o asemenea campanie s-ar face în România, cu același mecanism și, poate, cu un premiu mai puțin consistent (nu cred că vreun brand auto ar putea oferi o mașină în urma unei competiții între infuenceri din .ro). Ar interveni o serie de probleme și de întrebări pe care le voi desfășura mai jos:

Prima întrebare: Cum s-au ales participanții în campanie? Pe ce criterii? Sunt destui influenceri care nu sunt în acest proiect…

A doua: Cutare de ce nu a fost chemat să participe la acest proiect? Face poze bune și e pasionat de mașini.

A treia (pare incredibil, dar chiar se pune o asemenea întrebare): EU de ce n-am fost implicat în această campanie? Am mai mulți următori și generez mai mult trafic.

A patra este pusă de aceia de pe margine îngrijorați și grijulii cu banii unei companii: Care a fost bugetul campaniei? Cu acești bani se putea face o campanie și mai frumoasă, și mai eficientă. Sic!

A cincea întrebare vine de la “prietenii” jurnaliști auto: Cât de mult se pricep la mașini influencerii din campanie? Cât de profesionist pot prezenta o mașină și pot face o comparație cu alte modele din același segment? Și dacă tot suntem la capitolul nedumeriri, de ce mașina nu a fost dată în teste mai întâi jurnaliștilor auto, de ce trebuie ei să aștepte după influenceri (a se citi pișcotari)?

A șasea întrebare vine natural: Ce beneficii va avea Mercedes-Benz de pe urma acestei campanii? Câte exemplare din noul model – crede și speră că – va vinde în urma acestui proiect?

Întrebări de pe margine:
– Câți dintre acei A-Listeri își permit ultimul model CLA?
– La ce te aștepți? Normal că vor lăuda toți mașina…
– Încă un concurs de like-uri?
– De ce este proastă campania? Pentru că cei implicați nu vor livra, iar Mercedez-Benz va trage concluzia că Social Media nu livrează și nu va mai băga bani în campanii online și tot noi, ceilalți influenceri care nu suntem acum în proiect, pierdem. Așa se strică piața!

În urma acestor întrebări, campania de la început parcă nu mai pare atât de generoasă, creativă și curajoasă. E doar o încercare lamentabilă a unui brand de a cumpăra expunere lucrând cu oamenii nepotriviți într-un mediu saturat de consultanți, experți și “alți” influenceri.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

9 thoughts on “10 întrebări despre o campanie online

    1. Adrian Ciubotaru Post author

      Mugur, nu știu dacă ultimul paragraf e chiar o concluzie, dar e de văzut cum, în “lumina” unor întrebări, se poate schimba privirea pe care o arunci în jur

      Reply
  1. Alex Mihăileanu

    Campania chiar este, în ordinea următoare, creativă, curajoasă şi generoasă. Şi o să explic în ordine inversă: Mercedesul ăla costă o groază de bani pentru omul de rînd, campania în sine este un experiment, iar creativitatea e dată de rezultate.
    Dacă rezultatele vizate de tine reprezintă numărul de like-uri sau vînzările generate pe Instagram, atunci n-ai înţeles nimic din ea. Dacă preluările în presă fac un media value de cîteva milioane de dolari – şi sigur vor face, atunci campania a avut un mega succes. O idee simplă taman bună să stîrnească reacţii precum ale tale, un experiment interesant şi un buget relativ limitat (preţul maşinii plus fee-ul de PR).

    Reply
  2. Adrian Ciubotaru Post author

    insiști – deși ai pornit prost – explicându-mi ce am scris și eu în articol:)
    “Campania chiar este, în ordinea următoare, creativă, curajoasă şi generoasă”
    bravo! am spus eu altceva în al doilea paragraf al articolului? (unde nu eram ironic)
    facem analiză pe text în continuare?

    Reply
  3. Pingback: Ce probleme a ridicat concertul lui Rogert Waters printre (unii) bloggeri | Adrian Ciubotaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *