Am spus-o de multe ori şi o repet şi acum: dacă vrei să schimbi ceva în jurul tău, e suficient să porneşti ideea şi apoi vei găsi toate îngredienele în jurul tău, fie că vorbim de sprijinul celorlalţi, de finanţare sau de acoperire mediatică. O spun din experienţa mai multor proiecte – incluzând aici şi Lecturi Urbane: îţi trebuie doar ideea, restul există deja în jur.
Găseşti contexte unde ideea ta poate prinde viaţa, găseşti oameni care te vor ajuta să îţi duci povestea mai departe, găseşti finanţare pentru un vis pe care nu-l crezi realizabil.
Revin la întrebarea din titlu pentru că acum – cel puţin cu privire la problema banilor – nu mai există nicio scuză. Pepsi lansează o provocare care te poate ajuta să îţi pui în practică dorinţa de schimbare (dorinţă pe care o avem cu toţii).
Proiectul este provocarea de a da un Refresh vieţii urbane, este disponibil printr-o aplicaţie de Facebook pe pagina Pepsi România şi este o şansă reală ca o idee să fie pusă în practică şi să producă schimbare în comunitate.
Competiţia de idei a început pe 22 septembrie, iar proiectele vor putea fi înscrise până pe 19 octombrie. După ce ţi-ai urcat proiectul, începi să strângi voturi, se va face o selecţie de proiecte în mai multe etape, iar în perioada 27 octombrie – 2 noiembrie se vor filtra ultimele 10 proiecte.
În etapa finală (1-15 noiembrie), proiectele vor fi prezentate unui juriu format din Cristina Bazavan, Cabral Ibacka şi Mihai Dobrovolschi, iar criteriile vor avea drept miză originalitatea şi aplicabilitatea, adecvarea la temă şi impactul asupra societăţii.
Voi urmări atent acest proiect pentru că, în primul rând, sunt foarte curios de ideile de schimbare care doresc să fie puse în practică, iar în al doilea rând, vreau să ajut ideea care merită toţi banii să capete realitate.
La final, reiau aceeaşi provocare din titlu: Ce ai schimba în jurul tău dacă ai avea 20.000 de dolari?
O bodega gen cea din Filantropica pentru diletanti melancolici suferinzi de middle age crisis si nu numai. Sa ma explic: in fiecare camera la cate-o masa destul de indepartata de celelalte sa fie cate-un personaj din ceva celebru care sa intretina un dialog. In fiecare camera cate-o masa goala doar. Clientu/clientii sa pofteasca si restu vine de la sine. (profitu investit 100% in sosii noi (scuze exprimarea ortografia si greselile))
Un fel de Madame Tussauds viu.
Da Google cu “grassroots urban renewal”. O sa gasesti cate idei vrei.
P.S. Daca castigi vreun premiu, promite-mi ca-l scoti pe Chomsky din linkatii inspiratori.
Buna intrebare! Am alocat o tona de skepsis inca de cand am vazut proiectul acesta pe alte bloguri. Din pacate inca nu am gasit ideea AIA super 🙂 Ma multumesc sa sustin ideile altora. Daca intrati si cititi ideile depuse pana acum, veti fi surprinsi! Este cam greu sa concurezi cu ce au scos oamenii acolo.
Pingback: Campaniile saptamanii 19-25 septembrie din blogosfera romaneasca | refresh.ro
Pingback: Ce s-au gândit oamenii că pot face cu 20.000 de dolari? | Adrian Ciubotaru