Reportaj subiectiv: lansarea iPhone 5 de la Cosmote

17 Flares 17 Flares ×

A fost prima dată când am văzut pe viu cum oamenii stau la coadă în așteptarea lansării unui telefon. Afară ploua, iar când am ajuns la  Magazinul Cosmote din Piața Romană, câteva zeci de oameni așteptau pe trotuar lansarea noului iPhone 5. Un telefon care pare să fascineze largi categorii de consumatori.
La coadă erau adolescenți, studenți, oameni în toată firea și cel mai mic fan iPhone 5.

Trecătorii erau nedumeriți:
“Ce se întâmplă aici?”
“Probabil se lansează un nou telefon”, am auzit doi pensionari comentând.

Pe geam erau lipite stickere mari cu mesajul “folosește #iCosmote pe twitter și instagram”.

Dacă pe trotuar oamenii stăteau cuminți la coadă, înăuntru, într-un du-te-vino continuu, se pregăteau ultimele detalii ale marii lansări. În afară de angajați ai companiei, puteai vedea oamenii din PR, fotografi și bloggeri.

“Unde e telefonul?” întreabă cineva.

L-ai fi găsit în fața unui panou luminat – pe care scria mare iPhone 5 – păzit de un tip solid în uniforma specifică a firmelor de intervenție. Doi angajați în camașă albă mă privesc în timp ce fac poze și cântăream jucăria în mână.

Urmărisem anunțul oficial din septembrie, știam specificațiile, dar eram curios cum se simte. Cât de ușor e, cât de subțire, cât de rapid se mișcă, ce impresie îți lasă materialul din care e făcut, lucruri prin care faci cunoștință cu un produs Apple.

Tudoran și Negrea derulează un shooting inedic cu noul telefon, iar Corina și Anne-Marie se joacă cu câteva mere.

Evenimentul organizat de Cosmote a avut un teaser video care a generat destul de mult buzz în mediile sociale, iar când ușile s-au deschis pentru a permite accesul publicului înăuntru și la microfon a apărut Smiley pentru a face atmosferă.

Spațiu din jurul nostru a început să se micșoreze și atunci am înțeles în mod concret câtă pasiune poate genera întâlnirea dintre câteva branduri personale si comerciale. Smiley – cu care puteai face poze ce urmau să fie transformate în magneți de frigider,  Mikey “Doza de Haş” H – vedeta trailerului care a strâns în câteva zile 17.000 de vizualizări, Cosmote și iPhone 5.

Atmosfera de aseară a fost suprinsă de Răzvan Baciu într-un scurt film:

Pentru cei interesaţi, lista de preturi, detaliile referitoare la iPhone 5 şi abonamentele disponibile în reţeaua Cosmote se pot găsi aici după vorba “ochii văd, inima cere”.

17 Flares Twitter 0 Facebook 17 17 Flares ×

9 thoughts on “Reportaj subiectiv: lansarea iPhone 5 de la Cosmote

  1. Stefan

    Salut!

    Adrian, te apreciez in multe privinte, din ceea ce vad in online, ce citesc pe blogul tau si in actiunile pe care le intreprinzi.
    Iti spun asta ca sa stii din start ca te respect si tocmai de aceea astept un raspuns si o parere sincera din partea ta. Pentru ca nu as vrea sa vina ziua aia cand as fi mintit drept in fata pe acest blog si nici nu cred asta.

    Sunt un om simplu, care are un telefon simplu. Nu sunt in targetul Apple cu siguranta.
    Insa modul cum aleg sa comunice Vodafone si Cosmote mi se par doar o chestie de bifat.
    Nu inteleg cozile de la o astfel de lansare.
    Cine a venit pentru Iphone 5, cine a venit pentru poze cu Smiley, cine a venit pentru ca e campanie?

    Tu de ce te-ai dus? Vreau sa stiu ce inseamna Iphone 5 pentru tine. Am vazut schimbul de replici cu un tip pe FB, spune-mi ce comunici tu cititorilor blogului tau, comunitatii tale pana la urma? S-a lansat Iphone 5, ok, vreau ceva de valoare. Poate ma va interesa ceva mai mult despre acest telefon, poate nu imi este suficient doar sa stiu ca e disponibil de azi si in Romania, poate am nevoie de mai mult.

    Mi se pare ca de foarte multe ori comunicati doar voi intre voi, o mana de oameni.
    Facem niste poze, ne jucam cu niste mere, bifam niste chestii si atat.
    Vad informatii despre lansarea Iphone 5 la tine, la Cabral, la Petreanu, la mai stiu care si toti imi veniti cu acelelasi chestii. Care e valoarea? Sa nu imi spui ca e vorba de comunitati diferite sau mai stiu eu ce.

    Sau poate am eu o zi in care nu inteleg mecanismul unor lucruri.
    Te rog sa mi le explici. Si o sa te cred pe cuvant.
    Suntem o piata needucata atat din punct de vedere al companiilor ce nu stiu sa foloseasca social media, dar si al consumatorilor, care nu stiu sa “guste” social media. As fi bucuros daca as vedea pe blogul tau articole sincere despre ce e vorba pana la urma cu blogosfera asta, cu campaniile, cu lansarile etc.

    Salve!

    Reply
  2. Adrian Ciubotaru Post author

    Ștefan, mulțumesc

    Ai ridicat o problemă bună despre care am tot amânat și eu să scriu.
    Câteva lămuriri:
    – am fost invitat de Cosmote și m-am dus la ei
    – am scris despre lansare, nu am făcut un review de telefon (când îl voi primit în teste, voi scrie)
    – îmi place brandul, dar nu sunt utilizator de iPhone. Detalii despre iPhone 5 se pot găsi pe zeci de bloguri străine și zeci de filmulețe pe Youtube. Dacă le-aș fi scris și eu, n-ar fi avut nicio valoare.
    – nu știu dacă acest articol are valoare pentru comunitate (cu siguranță nu schimbă nicio lume), dar e al meu și e autentic

    Reply
  3. daniel pieleanu

    “am fost invitat de Cosmote și m-am dus la ei”
    ai o mică greşeală aici.
    “am fost plătit de Cosmote să fiu acolo, ca şi restul”

    Reply
  4. Pingback: #iCosmote – odă tehnologiei | Andra Zaharia

  5. Stefan

    Daniel, nu conteaza daca a fost platit ori ba. Si chiar daca a fost platit, plata este expresia la altceva, nu la ce insinuezi tu.
    Nu ii pune nimeni cuvintele in gura (desi aici putem avea si exceptii printre bloggeri).

    Smiley crezi ca s-a dus pe bani putini acolo? Doar ca Smiley nu a facut nicio declaratie expunandu-si parerea. Sau nu stiu eu, nu am citit. Oricum, irelevant.

    Trebuie si noi, ca si consumatori, ca si cititori de bloguri sa ne educam. Nu ne baga nimeni cu forta pe gat produse. Prea punem etichete ca daca isi da cu parerea, daca scrie, daca e implicat vreun brand, sigur e platit.

    Adrian, te provoc…la articole despre branduri care iti plac, care iti transmit, ce iti transmit. Dar cred ca mai ai articole de genul asta.

    Oricum…imi place directia pe care a apucat-o blogul tau de ceva vreme. Te pierdusei la un moment dat…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *