Primul test drive cu Noul Ford B-MAX

0 Flares 0 Flares ×

Șapte fără un sfert, sala e goală. Sunt la Complexul Cheile Grădiștei-Fundata, la un eveniment Ford și, conform programului primit pe mail, mai este un sfert de oră până la prezentare. Nu apăruse niciun jurnalist, iar în sală se află o singură persoană, în fața unui slide. Intru, spun o glumă de conveniență și facem cunoștință.
“Zoltan”
“Adrian”
“Te servesc cu o șampanie?”
“Da, de ce nu?”

Dimineață plecaseră din București mai mult de 20 de modele Ford B-MAX, având la volan bloggeri și jurnaliști auto. Primul test drive oficial.
“Cum ți s-a părut mașina?”
“Încă nu sunt lămurit” îi mărturisesc.
Mașina e mică (pe platforma Fiesta), dar din interior pare mare.
“Va prinde pe piața românească un model din această nișă, un minivan sub-compact?”
Zâmbește.
“Noi sperăm să prindă. Atunci când cumpără o mașină, oamenii nu se gândesc neapărat la clasa din care face parte. Ei au niște nevoi pe care caută să le împlinească.”
“Majoritatea românilor nu-și permit mai multe mașini și atunci caută o mașină multifuncțională”

Pentru România, B-MAX-ul poate fi o maşină bună la toate: are un motor premiat de 1L EcoBoost: taxe mici, consum scăzut. Este o mașină practică pe care o poţi folosi la fel de ușor într-un oraş aglomerat, cât şi la drumuri lungi în vacanţe. Modelul are 5 stele NCAP, prezintă un sistem ingenios de deschidere facilă a uşilor din spate, este produs high tech fabricat în România şi vine echipat – în premieră – cu SYNC, un sistem de asistenţă în cazuri de urgenţă.

“Când aţi primit prima comandă pentru B-MAX?”
“În martie, imediat după lansarea lui de la Salonul Auto de la Geneva, ne-a sunat un domn din Baia Mare.”
Mândria de a avea cea mai avansată tehnologic mașină fabricată vreodată în România.

“Ce mașină conduceți?”
Sala a început să se umple pe nesimțite, îi mulțumesc pentru discuție. Zoltan Brassai, director general al Ford România.

Observații după test-drive

Am testat motorizarea pe benzină 1.0 EcoBoost de 120 CP – cea mai apreciată versiune – care a scos la drum lung un consum mediu de 6.7l/ 100 km. Revenind în București, după alte 3 ore de plimbat prin oraș, consumul a crescut la 7.3l/100 km.
M-aș fi așteptat la o cutie manuală cu șase viteze, dar cea disponibilă în cinci trepte nu dezamăgeşte. Mașina are un cuplu constant începând de la 1.300 de turații până la 4.000 de turații și amintește de forța unui motor diesel.

Pe autostradă, la 130km/h, actul turometrului se ridică la 3.500 de turaţii pe care nu le totuşi nu le simţi: motorul nu dă impresia că se chinuie, iar insonorizarea e bună (deși nu se ridică la nivelul unui Focus).
Pe serpentinele de pe DN 1A, în cadrul unor reprize mai sportive, i-am apreciat direcţia precisă, stabilitatea şi senzaţia de confort pe care ţi-o creează la volan: este o maşină care place, care nu te oboseşte.

Interiorul e simplu, dar nu dă impresia de lucru ieftin, iar singurul lucru deranjant, în funcţie de gusturi, este designul sistemului audio Sony care face notă discordantă cu restul consolei centrale.
Un alt minus – sau o supriză pentru mine, neobișnuit cu modele din această clasă – este spațiul mic rezervat portbagajului.

Ţinta de vânzări declarată de oficialii Ford pentru România anul acesta este de 300 de unități, iar pentru anul viitor este de 1.000 de unități și se pare că, după primele impresii și în ciuda ineditului unui asemenea model, mașina nu va dezamăgi piața autohtonă.

Un pariu pe care mă aștept să-l câștig în anii următori se referă la numărul de modele B-MAX care vor fi folosite ca taximetre în orașele mari din România. E o mașină bună de oraș, iar accesul în spate se face atât de simplu și de ușor încât va fi un argument decisiv – plus preţul de pornire cu 10.000 de euro cu 3 tichete Rabla – în această direcție.

În concluzie, B-MAX-ul care îți surprinde așteptările, e o mândrie românească plină de tehnologie – citești Craiova Plant pe motor – şi  pe care mi-a făcut plăcere să o descopăr.

Noul B-MAX este disponibil la toți dealerii Ford pentru test drive.

Trimiteri:
Radu Dumitru: Drivetest cu Ford B-MAX, 2 zile pe drum
Automarket.ro: Românii au talent
Masini.ro: Ford B-Max, la drum cu presa

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

3 thoughts on “Primul test drive cu Noul Ford B-MAX

  1. Pingback: Ford B-Max – Viata e o usa deschisa | Pandutzu.com

  2. Pingback: Ford B-Max – Viata este o usa deschisa | Pandutzu.com

  3. Pingback: Ford: brand campion în Social Media | Adrian Ciubotaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *