Firea mea, evoluţia proprie şi destule întâmplări nefaste m-au făcut să fiu prezent la din ce în ce mai puţine evenimente care au legătură cu zona online. În ultimele luni, în această vară, de la Social Media Camp, evenimentele s-au perindat fără ca prezenţa mea să fie necesară, fără ca eu, lansările de produse sau brandurile implicate să ne ducem dorul.
În fiecare toamnă, există un eveniment pe care nu îți dorești să îl ratezi, indiferent dacă eşti blogger, antreprenor, om dintr-o companie sau dintr-o agenţie. Webstock este rezultatul muncii lui Cristian Manafu şi al întregii echipe de la Evensys, un eveniment de amploare unde pe parcursul unei zile se întâmplă cam tot ce interesează: prezentări inspiraţionale şi prezentări de specialitate, evenimente de dezbatere şi workshop-uri, Gala Webstock Awards şi o premieră anul acesta: Little Blog Book.
Prezentarea mea a avut loc în cadrul secţiunii Pro Blogging unde am fost pe scenă alături de Răzvan Pascu şi Costin Cocioabă într-un panel moderat de Răzvan Baciu.
Discursul meu a punctat câteva practici și etape din colaborarea dintre branduri și bloggeri pe care le explic sumar în următoarele rânduri:
- autocunoaștere: trebuie să știi la ce rezonezi, ce obsesii ai, ce îți provoacă insomnii. Cum a rezumat cineva prezent în sală: “Bagă-te pe nișa unde ai insomnii, unde ai obsesii.”
- gândire pe termen lung: gândirea pe termen scurt este cel mai clar indicator al amatorismului
- documentare: e un reflex profesionist care uneori dă rateuri atât în rândul bloggerilor, cât și în rândul agențiilor
- relații directe și personale: în spatele unor bloguri și al unor companii se află niște oameni pe care trebuie să îi cunoști în mod direct. Nu numai pe mail sau la telefon, ci mai ales în cadrul unor contexte și discuții mai largi decât colaborările sau proiectele avute în vedere.
- generozitate: în orice colaborare, în orice proiect, miza este să oferi mai mult decât ai agreat inițial, mai mult decât se așteaptă de la tine. E o regulă valabilă atât pentru bloggeri, cât și pentru branduri.
- gândire activă (nu reactivă): aici este o problemă care mă macină de mult timp și are legătură cu poziționarea noastră față de lumea înconjurătoare. Majoritatea dintre noi suntem consumatori de produse materiale, mediatice sau culturale și foarte puțini reușim să fim creatori.
După Webstock, am primit o mulțime de reacții care m-au bucurat și mi-a încurajat ideea că sunt destui care încearcă să înțeleagă această lume a Social Media cuplată cu nevoile autentice ale oricărei ființe umane. Prin urmare, mulțumesc Mihaela Ivan, Mădălina Antohe, Emil Călinescu, Valentina Mănoiu, Laurențiu Buică, Alexandra Ghiță, DAP Magazine și toți ceilalți care au preluat o parte din mesajele de mai sus pe twitter și pe Facebook.
foto: Valentina Mănoiu
Pingback: Andrei Pleşu a devenit blogger? | Adrian Ciubotaru