“If you need a ride don’t ask the boss, ask the driver”
O replică pe care ne-a aruncat-o zâmbind. Noi întrebasem un domn care avea o listă în mână și distribuia jurnaliștii în microbuzele Ford parcate afară, dar șoferul ne-a liniștit: el ne adusese de la aeroport, iar acum tot cu el vom merge înapoi.
“Where are the English?”
Același șofer întreabă de data asta nedumerit. Îi răspund că au luat-o înainte pe alee. Cum să plece, trebuie să vină tot cu noi. Se dă un telefon, se află că englezii s-au dus la toaletele situate în cealaltă hală.
“Oh, the English…”
Același șofer glumește. Englezii sunt ca niște copii mici, trebuie să ai răbdare cu ei. Zâmbesc și eu, doar un neamț – fie el și șofer – putea să fie atât de relaxat și înțelegător cu englezii într-o engleză ireproșabilă.
Ford B-MAX Safety Forum, evenimentul la care fuseserăm invitați, se încheiase. În jur de 30-40 jurnaliști din Europa – jurnaliști auto și nu numai – fuseseră invitați la Ford Crash Test Centre în Köln pentru a asista la un crash test lateral cu noul B-MAX. Din România, plecasem doar eu, Cristi Dorombach și Vali Damian, jurnalist la Gazeta Sporturilor.
Acum două luni participasem la un webinar despre viitorul B-MAX, iar majoritatea întrebărilor venite din partea jurnaliștilor se refereau la sistemul inovativ al deschiderii ușilor din spate și la lipsa stâlpului lateral de susținere. Una este să vezi un clip oficial și alt lucru este să fii la fața locului și să vezi cum un B-MAX reacționeză în cazul unui impact lateral la o viteză de 50 km/h.
Cei de la Ford au împărțit nemțește capitolul de siguranță în trei puncte clare:
1. pre-crash systems: aici, de exemplu, se încadrează Active City Stop, un sistem care oprește automat mașina atunci când în față se află un obstacol. Coliziunea este evitată la viteze până la 30 km/h, iar la o viteză mai mare gravitatea impactului este mult redusă.
2. crash systems: în cazul B-MAX-ului, vorbim de o caroserie ranforsată unde stâlpul B este integrat în cele două portiere.
3. post-crash systems: aici, am aflat de SYNC, un feature care, pe românește spus, în cazului unui acccident, permite mașinii să sune la 112 prin intermediul telefonului șoferului. Coordonatele GPS sunt preluate automat, traducerea este automată și discutăm de un sistem valabil în 30 de țări din Europa, gratuit pe toată perioada vieții automobilului.
Crash test-ul propriu-zis nu ni s-a permis să-l filmăm live, dar cum ni s-a promis, filmulețul a fost pus online încă din ziua următoare. A fost o experiență dură, m-aș fi așteptat ca 50 km/h să însemne mai puțin în cazul unui impact, dar forța și zgomotul asurzitorul al coliziunii mi-au dat de înțeles că nu e de glumit.
Filmulețul de mai jos confirmă tot ceea ce inginerii germani ne-au povestit pe durata evenimentului: B-MAX este una dintre cele mai sigure mașini care va fi lansată anul acesta și speră cu toţii să ia toate cele cinci stele la viitoarele teste NCAP.
Închei în câteva note anecdotice pe care Hans Fuchs, purtătorul de cuvânt Ford of Europe ni le-a furnizat cu generozitate. Hans a avut grijă de noi – jurnaliștii și bloggerii români – pe toate durata evenimentului. Am mâncat și am glumit împreună, ne-a răspuns la toate întrebările posibile și a contrazis stereotipul neamțului rece și puțin vorbăreț.
Ne-am bucurat și noi cu el că ziua de marți i-a oferit victoria dorită a echipei favorite, Bayern München, în fața celor de la Real Madrid, în ciuda faptului că mizăm împreună la o finală de unde Barcelona va ieși victorioasă.
La final, când hala se golise de jurnaliști, trecând pe lângă B-MAX-ul expus, Hans ne-a salutat cu o replică făcută anume pentru orgoliile nostre românești:
“Look! It’s made in Craiova!”
Galeria mea de poze am pus-o aici, iar pozele, filmulețele și informațiile de la eveniment le găsești pe link următor.
Pingback: Ce fac un week-end la Amsterdam? | Adrian Ciubotaru
Buna masina, astept ziua cand v-a iesi prima masina pe portile fabricii de la Craiova.
Pingback: B-MAX fata in fata cu … “reactiunea” | ClubFord
Pingback: Dragă Vali Petcu, ești pur şi simplu necinstit | Adrian Ciubotaru
Pingback: De ce m-am trezit la 7 dimineața să plec la Craiova? | Adrian Ciubotaru
Pingback: Preview: lansarea B-MAX | Adrian Ciubotaru
Pingback: Ford: brand campion în Social Media | Adrian Ciubotaru