"Haina face pe om" nu este o vorbă inventată de hipsteri

0 Flares 0 Flares ×

Doar cei slabi neglizează aparenţele. Spun acest lucru pentru că a avea grijă, a fi atent la aparenţe necesită multe resurse, iar a avea resurse constituie unul din atributele puterii.

Cu alte cuvinte, oamenii care se ocupă (şi) de aparenţe tind să fie mai puternici decât cei care le neglijează. Nu este o regulă absolută, însă există o puternică corelare între cele două aspecte.
Dacă dincolo de esenţe, te ocupi şi de aparenţe nu poţi primi de la ceilalţi şi de la tine însuţi decât puncte în plus.

În mod firesc, această preocupare nu trebuie să devină exclusivă cum se întâmplă în multe cazuri. Grija faţă de aparenţe completează celelalte preocupări mai “grele” care ţin de lupta cu propriul sine şi zborul în direcţia idealurilor pe care le avem fiecare în viaţă.

Haina face pe om nu este o vorbă inventată de snobi sau de hipsteri.

sursă foto

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

12 thoughts on “"Haina face pe om" nu este o vorbă inventată de hipsteri

  1. Rudolph Aspirant

    Re. strict poza aleasa cu logo-ul respectiv: nu crezi ca esti cam batran/matur ca sa promovezi o firma submediocra de design haine/accesorii pt. skater-i ? Sper ca cel putin nu ai facut-o pe gratis !

    Reply
  2. Rudolph Aspirant

    P.S. Voiam sa zic ca tocmai poza pe care ai ales-o submineaza credibilitatea si reputabilitatea ideii tale pe care ai vrut sa o prezinti in articol ! Daca vrei sa promovezi credibilitate, IMHO, CHIAR daca vrei sa o faci pt. un public target adolescentin-tanar, de exemplu, alegi o poza cu un mesaj clasic traditional adecvat grupului de varsta respectiv.

    Reply
  3. Rudolph Aspirant

    P.P.S. “Clasic traditional” nu insemna neaparat de secol XIX ! Poate sa fie si de secol XX, chiar XXI (desi e mai greu de gasit asa ceva pe gratis care sa fie si calitativ), dar oricum un design +/- motto usor recognoscibil, (nu varza/salata de idei/expresii ca ala de sus), deja reputabil re. calitate.

    Nu stiu ce exemplu sa iti dau mai bun deoarece nu am nici o idee cui voiai sa i te adresezi, sau daca vorbeai, ca mai noi toti, amatorii on-line, de unul singur ! Daca voiai sa faci o incurajare pt. publicul general sa aiba grija cum se imbraca cand se prezinta in public…cel mai simplu model ar fi fost sa dai o poza sau un clip din Cinderella a lui Walt Disney (cand se lasa ea imbracata cu rochia aia de bal): http://www.youtube.com/watch?v=xFKN_dz8YBE

    Reply
  4. Rudolph Aspirant

    Daca tot am luat-o pe promo desene animate, uite cum le mai putem folosi, in mod gradat, pt. a promova dezvoltarea constiintei morale in cadrul unei societati in curs de dezvoltare/eventual chiar reconstructie:

    1. Incepem frumos cu tema rezolvarii securitatii personale: Bambi cu mama in timpul furtunii de primavara, care o sa treaca si asta. (Stiu ca Bambi este un film anxiogen si pe alocuri chiar sfasietor de trist, insa trebuie sa trezim si putina anxietate la inceput, ca sa captam atentia publicului general):

    http://www.youtube.com/watch?v=jO0FhTsRMqY

    2. Dupa aceea aratam ce frumos ii invata Alba ca Zapada pe pitici sa se spele pe fata:

    http://www.youtube.com/watch?v=FaDZazcWSa4

    3. Dupa aceea, ca sa invatam sa ne spalam pe dinti, care este un subiect mai complicat, nu ne putem baza doar pe Walt Disney, ci trecem la un exemplu provenit din zona Scandinava, zona deja recunoscuta ca fiind intr-un stadiu de dezvoltare moral superior (stadiu Kohlberg post conventional) altor zone de pe glob, si ii aratam pe Carius si pe Bactus:

    http://www.youtube.com/watch?v=VOJo73IGpfE&feature=related

    4. Abia pe urma ne putem permite sa il aratam pe Jiminy Cricket sfatuindu-l pe Pinocchio (iar oamenii fiind deja speriati de Carius si de Bactus, vor retine mai bine lectia morala a lui Pinocchio, si le va deveni mai simpatica, prin persoana lui Jiminy Cricket, si imaginea constiintei morale):

    http://www.youtube.com/watch?v=DOZzNOkcEgM

    5. Si abia pe urma, dupa ce am puz bazele constiintei morale, ne putem permite sa trecem si la chestii complexe, de exemplu de dezvoltare a constiintei politice si de alegeri politice (de stil, eventual chiar de brand de haine, de exemplu):

    a) pt. societatile aflate abia la inceput de drum pe drumul democratiei, aici se poate pune clipul de tip populist Cinderella dress transformation, aratat mai sus, sau

    b) pt. societatile ceva un pic mai avansate pe drumul democratiei, se pot pune clipuri diferentiate potrivite pentru partidul preferat promovat, de exemplu, pt. stanga si ecologisti:

    http://www.youtube.com/watch?v=fLO-NqRF-rk

    sau pt. liberalii mai de centru-drepta care vor sa promoveze valorile traditionale de familie:

    http://www.youtube.com/watch?v=-TxvrEWclkQ

    pt. tehnocrati, eventual:

    http://www.youtube.com/watch?v=Is0WVNqorHU

    pentru independenti:

    http://www.youtube.com/watch?v=RQFUB8sq5Ls

    pentru promovarea feminismului clasic la nivel cat de cat tolerabil pt. societatile mai putin avansate:

    http://www.youtube.com/watch?v=Dnc7mpYHK-Y&NR=1&feature=fvwp

    6. Drept recompensa pt. atentia acordata, cat si pentru sustinere morala, insa de nivel cat de cat realist si sustinator de maturizare in continuare, o incurajare ca lucrurile pot si chiar evolueaza prin experienta si educatie, chiar si pt. defectorii politici si/sau cei permanent indecisi, dar ca totusi trebuie depus un oarecare efort personal, ca nu vine totul chiar de-a gata, si ca trebuie sa te reconciliezi si cu anumite sacrificii si pierderi, etc.:

    http://www.youtube.com/watch?v=s8QYxmpuyxg

    Reply
  5. Rudolph Aspirant

    @ Adrian Ciubotaru: imi datorezi 1,250 GBP pt. seminarul de educatie campanii politice de mai sus. Nu primesc cash, carti de credit, sau pay pal, ci doar cecuri certificate bancar emise de una din bancile urmatoare:

    * BCR
    * Sumimoto Mitsui Banking Corporation
    * Royal Bank of Scotland
    * Chase Manhattan
    * Wells Fargo
    * Credit Suisse

    Cecul poate fi trimis la urmatoarea adresa:

    Tilhengerne av HMKG og Sir Nils Olav II
    (NATO-ACT støtte initiativ)
    426 Flybase Skvadron
    PSC 68, APO AE 09706

    Reply
  6. Adrian Ciubotaru Post author

    Rudolph, poza pur şi simplu am găsit-o pe Flickr, nu ştiu ce brand reprezintă şi, la momentul alegerii, nu am văzut nimic comercial în ea.

    E bine că pui preţ pe seminariile/ training-urile pe care le oferi, doar că am participat la sesiune fără să vreau şi fără să ştiu:)

    Reply
  7. Marius

    Sper din toata inima ca renul lui Mos Craciun a glumit si ca a mai postat pe undeva asta. Nu pot sa cred ca exista cineva atat de cretin incat sa spere ca cineva o sa ii trimita bani prin cec. Daca asta nu este gluma atunci renul cu nasul rosu are o problema serioasa care trebuie rezolvata. Cum sa platesti 1000 de GBP pe un training care mai este si prost, asa, copy paste intr-un comment. Oricum. amuzant.

    Adriane, azi am avut un inceput de zi rau de tot dar dupa commentul renului am ras atat de tare incat acuma ma simt mult mai bine. Multumesc ca ai dat si tweet.

    Reply
  8. Cosmin

    O sa aleg sa percep acest post (publicat chiar de ziua mea) ca pe unul cu talc.

    Mereu m-am intrebat de ce acorda oamenii atata atentie hainelor cand sunt alte probleme mult mai importante de rezolvat 🙂 Intelegeam si argumentul pe care-l expui tu, dar mi-a placut modul in care ai facut-o.

    Mersi.

    Reply
  9. Rudolph Aspirant

    De obicei nu sunt asa anxios, dar cand e vorba de educatie si de promo, devin anxios, ca mie personal, nu stiu despre altii, mi se ridica niste conflicte etice. De aia o sa incerc sa mai explic, cu riscul sa par defensiv sau sa par clovn din ala care se acuza cand se scuza.

    a) Tu cand pui poze luate de pe net, mai ales. pt. posturi educative, nu te uiti la sursa ca sa vezi cui ii faci reclama ? Plus ce avea asa de interesant sau de educativ motto-ul ala de pe T-shirt-ul ala care este efectiv alcatuit din 3 expresii colate care sunt niste clisee fara absolut nici un sens, luate asa impreuna, total varza. De aia m-am enervat. Si ca sa ma calmez, ca de obicei, mi-am pus desene animate.

    b) tu chiar poti sa crezi ca eu as avea vreo inclinatie sau, doamne fereste, obligatie de a tine vreodata vreun seminar adevarat pe undeva ? Sigur ca era o gluma. Sper ca a fost totusi informativa, sau cel putin placuta. Mie mi-e lene sa spal vasele si sa aspir covorul, lucruri, de altfel, MULT mai importante pt. sanatatea mea si a celor mai importanti din jurul meu, daramite sa tin seminare, care NU au absolut nici o valoare pt. sanatatea nimanui. (Nu zic ca in general seminarele nu au nici o valoare, era vorba referitor doar la sanatate. Eu consider ca scopul principal al activitatilor mele on-line, mai ales a celor in limba romana, este mentinerea sanatatii, in principal a mea, dar daca se nimereste sa o mentina si pe a altora, e OK, e doar un bonus.)

    Reply
  10. Gigi

    Adrian, poate ca ai dreptate poate ca nu ai, parerea mea este ca importanta e persoana care poarta haina, important e ce bagaj si-a luat de acasa respectiva persoana dupa primii sapte ani, important e ce are persoana in chestia aia pe care o numim cap, etc …
    In alta ordine de idei consider ca problema hainelor apartine mai mult sexului frumos, daca avem langa noi o adevarata doamna fii sigur ca nu haina ne face om, ci femeia care ne indruma sa purtam haina respectiva ….

    Reply
  11. Pingback: haina îl face pe om. sau nu. | freestyler

  12. Pingback: haina îl face pe om. sau nu. | DAP

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *