Plant Your Brand este o şcoală de vară eco-publicitară unde, alături de Dan Dumitrescu, am cunoscut nişte oameni minunaţi. Nu doar că erau nişte tineri dispuşi să schimbe lumea – cine nu e? – ci mai ales pentru că erau nişte oameni care-şi puneau întrebări, iar întrebările erau premergătoare acţiunii şi implicării.
Mai mult decât atât, am realizat că atunci când vrei să schimbi lumea [pentru că nu e lumea noastră, e lumea părinţilor, e lumea construită dupa visele şi temerile lor], trebuie să ştii să comunici. Prin comunicare, îţi multiplici povestea şi poţi implica cât mai multi oameni în scenariul tău.
Pe de altă parte, mi-a fost dat să observ lipsa de implicare la un nivel mai larg în ce priveşte folosirea social media. Facebook e folosit la nivel mediu, de twitter au auzit câţiva şi nu-l folosea aproape nimeni. În cazul blogurilor, situaţia era la fel de slabă.
E cumva paradoxal. Sunt tineri (18-22 de ani) mult mai inteligenţi, mai umblaţi şi mai implicaţi decât eram noi la vârsta lor. În acelaşi timp, au în braţe internetul pe care nu-l folosesc intensiv ca instrument de schimbare socială şi personală.
PR înseamnnă să faci un lucru, iar apoi să spui (bine) că l-ai făcut. Lucruri facem cu toţii, însă unde spunem că le-am făcut? Între prieteni, în grupul restrâns al cunoscuţilor?
Nu avem trusturi de presă la dispoziţie, nu avem emisiuni TV, însă avem social media, cel mai bun instrument de-a ne propaga mesajul la cât mai mulţi receptori, cea mai bună şansă de a filtra oameni cu interese şi aspiraţii comune.
Pentru a schimba lumea trebuie să ştim să comunicăm.
Unde gasesc mai multe detalii despre proiect? Doar pe Facebook?
Am gasit 🙂
Simona, ce idei ţi-au mai venit?:)
Pingback: La Sirnaville | Adrian Ciubotaru
Pingback: The Revolution will be emailed, texted, blogged, wikied… | Adrian Ciubotaru
Pingback: Workshop de comunicare online pentru ONG-uri | Adrian Ciubotaru