Lancia Ypsilon: o buburuză mică şi rea

1 Flares 1 Flares ×

Lancia Ypsilon Twin Air 0.9 85 CP, echiparea Gold

A fost cea mai mică maşină pe care am condus-o. Nu te sufocă la volan, dar îi simţi “mărimea” atunci când – în traficul bucureştean – ştii că poţi strecura în locuri unde un sedan sau un hatchback n-ar încăpea. Mă aşteptam să fie mai rigidă, însă i-am simţit aplecarea către confort.

Mi-a plăcut cum arată, deşi în parcarea celor de la AutoItalia am admirat şi un model de Lancia Delta. Din anumite unghiuri şi cu un efort de imaginaţie, mi-a adus aminte de Chrysler PT Cruiser.

Motorul de pe modelul testat – care a fost premiat şi a creat destulă senzaţie – este unul în doi cilindri, cu 875 centimetri cubi şi a constituit o supriză ciudată pentru mine. Nu e gălăgios, tremură puţin când e subturat şi se simte bine în turaţii mai mari de 3000.
Spun că a fost o supriză ciudată pentru că m-a obligat la un stil de condus mai hotărât. Cum în turaţii mici e destul de leneş, te obligă să apeşi acceleraţia pentru a scoate un cuplu decent.

Cutia de viteze a fost de asemenea o supriză. Treptele sunt foarte lungi, eşti împins să duci treapta de viteză aproape de limită (dacă schimbi la 2.700 de turaţii, simţi deja cum tremură motorul), iar pe un drum cu serpentine mai mult de a treia nu ai unde să foloseşti. Chiar şi în această treaptă, poţi ajunge la 80-90 km/h fără zgomot şi fără să ai senzaţia că forţezi motorul. Viteza a cincea am folosit-o doar la drum lung şi liber, atunci când ştii că nu vrei să faci o depăşire sau unde nu eşti forţat să reduci prea mult din viteză.

Am avut jante sport, am simţit gropile şi liniile de tramvai, însă se putea mult mai rău. Suspensiile oferă un confort decent şi destulă – suprizătoare chiar – stabilitate în curbe.

Obligat să o ţin în turaţii mari, i-am scos un consum de 7,2 de benzină la 100 km, deşi fişa tehnică eşte mai generoasă la acest capitol (5,0 urban şi 3,8 extraurban).

Mi-a lăsat impresia că este o maşină pentru femei hotărâte la volan, cu un interior plăcut, cu accente premium (“Romantic Gold”e denumit). Îți oferă sentimentul că ai la mână un model al unui brand legendar, Lancia. Deşi n-am mai spus lucrul acesta, am văzut în Lacian Ypsilon o… maşină cool: atunci când o priveşti și atunci când o conduci.

Apropo de cool și femei hotărâte, voi urmări și aventura lui Anne-Marie cu #Lanciagiftrace.

Alte impresii: drive-test.ro, automarket.ro.
Toate pozele le-am pus aici.

1 Flares Twitter 0 Facebook 1 1 Flares ×

5 thoughts on “Lancia Ypsilon: o buburuză mică şi rea

  1. Forum Auto

    Consum bun pentru motorizarea asta…zici ca e diesel, totusi stau si ma gandesc daca ar fi 4 pasageri in pagina…intr-o depasire cat de bine mai trage.
    Pentru oras asa e buna ca e mica, te strecori usor printr-un oras gen jungla Bucuresti.

    Reply
  2. Pingback: #lanciagiftrace : The Anne-Marie

  3. Pingback: Mașina ideală de blogger | razvanbb

  4. Pingback: Mașini testate în 2012 | Adrian Ciubotaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *