Alături de jurnaliști auto și bloggeri, Ford a organizat – cu atenție la detalii – un eveniment la munte (Azuga) pentru a prezenta Noul Ford Fiesta facelift. Au fost două zile în care am testat un model așteptat (ultima versiune datează din 2008), ne-am plimbat prin zonă (#fordroadtrip), am făcut poze și am asistat la o prezentare ținută de Zoltan Brassai (director general Ford România) unde ne-au fost prezentate noutățile, inovațiile oferite și așteptările cu privire la ultimul model de Ford Fiesta.
Faceliftul include o restilizare serioasă prin schimbarea grilei frontale, a farurilor, a stopurilor și a capotei. La interior, consola centrală a fost redesenată, avem o nouă cotieră și un nou sistem audio SONY (disponibil și pe B-MAX), scaunele sunt acum mai ergonomice și – un mic detaliu – mânerul frânei de mână are inserții din piele (păcat că nu apare clar în poze). Dincolo de restilizările menționate, Noua Fiesta dispune acum de motorul – mult premiat – de 1 Litru și, pentru a marca importanța noii versiuni, cei de la Ford au testat modelul obținând cinci stele (o alegere care nu prea se face atunci când un model primește un facelift).
Linia de comunicare aleasă de Ford pentru a lansare Noua Fiesta a urmat conceptul de Smart Car prin care s-a dorit să se transmită atât ideea de inovație, cât și cea de siguranță.
Elemente inovatoare sunt următoarele sisteme:
– Active City Stop (până la viteze de 30 km/h, mașina oprește și evită orice impact). O precauție tehnologică care este utilă în traficul aglomerat din orașe unde multe din incidente se petrec la viteze mici.
– MyKey: permite limitarea accesului la unele funcții ale automobilului (de exemplu, dezactivarea ESP, volumul sistemului audio sau viteza maximă). E un sistem gândit în două contexte: Fiesta are un target tânăr și, în plus, se vinde bine în cadrul flotelor auto. Companiile și părinții se pot asigura că angajații, respectiv copiii, pot avea niște limitări cu privire la folosirea mașinii (vezi video).
– SYNC, rod al colaborării dintre Ford și Microsoft, are legătură cu conectarea telefonului la mașină, comenzile vocale și asistența în cazuri de urgență. În traducere liberă, urmând același concept de smart car, mașina sună automat la 112 în cazul unui accident și transmite coordonatele GPS. Un studiu făcut în SUA a relevat faptul că acest sistem e unul dintre motivele principale pentru achiziționarea unui model Ford.
Primele impresii
Înainte de acestea, am să fac o mică observație legată de motorul de 1 Litru EcoBoost 100 CP care a echipat modelul pe care le-a condus în cadrul acestui eveniment de lansare. Pentru cei care nu au făcut cunoștință cu acest motor, graficul de mai jos va veni ca o noutate:
Motorul care își dezvoltă maximum de cuplu mai jos de 1500 rotații pe minut implică o particularitate a noii Fiesta care determină atât consumuri bune în traficul urban, cât și un comportament agil. Pe de altă parte, acest motor bun ajutat de o cutie cu (numai, ar zice unii) cinci trepte a implicat un alt paradox.
La finalul celor două zile de test drive, când am dus mașina înapoi, consumul afișat în bord arăta 6.8 km/100, exact același consum cu care luasem mașina în prima zi. Paradoxul a venit de la consumul de 7l/100 care a fost afișat după drumul de întoarcere (Azuga – Ploiești (autostradă) – București.
A consumat mai mult la drum lung decât mi-a luat în cele câteva ore în care mi-am rezolvat treburi prin traficul din București.
Mașina a fost muncită atât de mine, cât și de Cosmin Tudoran (este atât de distractivă – direcția bună, suspensii mai rigide – și ar fi fost păcat să nu ne jucăm puțin prin zona Pârâul Rece – Râșnov – Zărnești, căutând locuri de poze), însă altora – care poate s-au jucat mai mult – le-au ieșit consumuri mai mari.
Detalii:
– sistemul audio SONY cu șase boxe este… de zile mari
– existența unui airbag pentru genunchi
– în România, potrivit vânzărilor de anul trecut, Fiesta este liderul segmentului: 16% din total, urmată de Symbol (14%), Fabia (12%), Sandero (9%), Aveo (8%), i20 (7%), Polo (6%) etc.
– la nivel global, de la lansarea primului model Fiesta în 1976, Ford a vândut peste 15 milioane de modele.
– prețul de bază este de 10.400 euro.
Motorizările disponibile și lista de prețuri le găsești aici (până se actualizează pagina oficială).
Impresiile celorlalți bloggeri: Alex Ciucă (1, 2), Raluca Popa, Andrei Cismaru, Cosmin Tudoran, Marian Ionescu (Mariciu), Toma Nicolau, Andreea Burlacu, Andreea Stan, Alin Pandaru.
Din presa auto: 0-100.hotnews.ro, masini.ro (cu observația că Noua Fiesta a fost deja testată la Euro NCAP), Autograma (click pe fiecare poză), autolatest.ro, autoreport.ro, automarket.ro, auto-bild.ro.
Buna,
Sunt disponibile si pentru drive test?
Imi place cum arata, mi se pare o masina tare potrivita pentru o femeie.
Simona, da. Noua Fiesta e disponibilă pentru test drive. Te poți înscrie aici: http://www.ford.ro/SBE/TestDrive/p=1205027777983
Multumesc!
Am vrut acum ceva timp sa merg la un test drive la Ford cu sotul meu si stiu ca nu am gasit atunci la modelul de dorea el si am ramas cu perceptia ca nu se poate la unele.
Nu mai stiu ce model este, dar ma bucur ca la Fiesta, care imi place mie, se poate.
Noi ne cam cautam masina, vrem una noua si masinile Ford ne plac la amandoi.
Simona, înscrie-te fără probleme pe site, dacă ceva întârzie, revino aici și dă-mi un semn
Pingback: Noul Ford Fiesta, un SmartCar @ Mariciu.ro
Pingback: Un nou model de maşină de oraş -Ford Fiesta - Despre noi si lucrurile care conteaza -
Pingback: Istoria obiectelor (I) | Adrian Ciubotaru
Pingback: Cum transformi o mașină veche într-un Ford Fiesta | Adrian Ciubotaru
Pingback: Ford: brand campion în Social Media | Adrian Ciubotaru