BMW Seria 5, 525d xDrive, 2.0, 218 CP, 79.693 euro cu TVA
Așteptam de mult timp acest moment în care pot zice zâmbind nostalgic: “Da, prima experiență cu un BMW…”
După două zile la volanul unui BMW Seria 5, știam că am avut parte de una dintre cele mai frumoase experiențe alături de o mașină. Din păcate, ceea ce știam și mai bine era faptul că articolul pe care urma să îl scriu în urma test drive-ului nu avea să fie unul ușor.
E greu să descrii toate senzațiile care te cuprind la volanul unei asemenea mașini pe care o simți venită din altă lume și pe care o simți construită la limita asimptotică a perfecțiunii. Nu îmi este ușor cu atât mai mult cu cât am avut în permanență impresia că am mai multe mașini la dispoziție în același timp.
De la modul Comfort pe care îl puteai alege printr-un mic selector de pe consola din dreapta la modul Sport sau Sport+, caracteristicile mașinii sufereau o transformare radicală. În modul Sport, volanul devenea mai greu, suspensiile le simțeai mai rigide, motorul parcă se îndrăcea într-o agresivitate pe care nu i-ai fi bănuit-o, iar centura și scaunul începeau să se strângă pentru maximum de siguranță. Totul din mers, totul într-o secundă, totul prin apăsarea unui buton.
Am condus mașina de cele mai multe ori în modul Comfort, atât la drum lung, cât mai ales prin București, unde câteva comisioane m-au costat ore bune de stat în trafic care mi-au prilejuit totuși câteva observații:
În primul rând, și aici îmi asum zâmbetele de rigoare, în Seria 5 nu-ți vine să te urci îmbrăcat în tricou. Mașina impune un statut și un respect pe care îl cere și de la propriul șofer.
În al doilea rând, mașina nu atrage priviri pe stradă. Un BMW care arată bine e ceva obișnuit.
În al treilea rând, ți se acordă un respect din oficiu oriunde te-ai duce. Drumul să semnez un contract la o agenție care avea sediu într-un Business Park destul de aglomerat a fost destul de elocvent. La barieră, portarul a ieșit imediat să-mi explice unde trebuie să ajung. În parcare, un angajat al serviciului de pază s-a purtat cu mine de parcă aș fi venit din partea vreunui președinte de țară.
În al patrulea rând, când pleci de la semafor mai grăbit sau mai puțin grăbit, observi că toate mașinile din trafic le vezi doar în oglinzile retrovizoare. La 1,8 tone și cu un motor de 2 Litri în 4 cilindri, demarajul acestui Seria 5 este de invidiat.
Drumurile lungi, în schimb, s-au dovedit o experiență cu totul aparte. Te simți atât de bine la volan încât, în mod paradoxal, ți-ai dori să ajungi cât mai târziu la destinație. Mașina e puternică, e stabilă de nu-ți vine să crezi, te ispitește să te crezi un zmeu pe șosea, dar mie, personal, mi-a creat impresia că am la îndemână cea mai sigură mașină cu putință. Nicio emoție în depășiri, nicio emoție în curbe, nicio emoție când frânezi.
Singura emoție o ai când te uiți la vitezometru. Mașina e comodă, e mare, motorul e al naibii de silențios, iar toate aceste caracteristici reunite îți trădează cu greu viteza reală la care rulezi.
La final, după cinci ore de condus la drum lung, realizezi că nu ai obosit deloc. Mașina e în așa fel construită încât nu-ți strică cu nimic experiența pură de a conduce.
Ca mulți alții, am o părere (pre)concepută despre agresivitatea șoferilor de BMW, de exemplu, un amic n-a știut să mă întrebe decât “Cred că nu ți-a stat nimeni în față, nu-i așa?”, dar senzația pe care am trăit-o în spatele volanului cu sigla binecunoscută a fost una de siguranță, iar nu de vitejie. Frânează cu precizia unui ceas elvețian, se așază în curbe de parcă spui că e lipită de asfalt, iar când vrei să o calci, știi că ai la îndemână o cutie automată care poate schimba și la 5.000 rpm.
În ultima zi de test drive, când am revenit în București la cinci dimineața, consumul mediu după 1.200 de km arăta 8.2l și, în ciuda oboselii unui drum de noapte, nu îmi venea să mă despart de această bijuterie.
Mici detalii cu care te poți obișnui:
– sistemul de nagivație Professional (m-a ajutat prin București)
– ușile care se închid automat (Soft Close) – vezi video
– sistemul audio HiFi cu 12 difuzoare
– pielea Cohiba Brown
– camera pentru mersul înapoi
În final, am trăit o experiență entuziasmantă alături de o mașină completă (nimic în plus, nimic în minus) și construită foarte practic. Butoanele sunt atât de la locul lor încât începi să crezi că, pentru fiecare dintre ele, constructorul german a făcut sute de teste și încercări.
Când Bobby – un entuziast BMW – m-a sunat să mă întrebe cum a fost, n-am știu decât să-i spun: “E… altceva!”
Găsiți review-uri profesioniste la: automarket.ro, Autograma (click pe fiecare poză).
Pingback: Mașini testate în 2012 | Adrian Ciubotaru