Au fost trei zile de vis la Amsterdam. Cu plimbări, cu vizite și distracție, cu poze, glume şi farse. Dincolo de acestea, la Amsterdam ne-am dus să facem treabă. High Impact Friends, eveniment organizat de Revista Biz, a pus față în față bloggeri și companii, în sesiuni prelungite de workshopuri, prezentări, discuţii şi probleme ridicate în modul cel mai îndrăznet şi deschis.
Ne-am pus şi nu ne-am pus de-acord, au fost întrebări şi cu răspuns şi fără răspuns. Atât lămuriri, cât şi nelămuriri, atât probleme vechi, cât şi unele noi.
Pentru mine, a fost o ocazie să arunc un ochi în curtea unei agenţii ca Premium PR – reprezentată de Sorana Savu – şi o bună oportunitate de a mai lămuri câteva dintre detaliile spinoase ale colaborării dintre bloggeri şi companii.
Chestiunile ridicate au fost multe, dar doresc să punctez un singur subiect: advertorialele. S-a vorbit despre moartea advertorialelor (Sebastian Bârgău) sau trecerea lor într-un plan secund în comparaţie cu proiectele pe termen lung (Alexandru Negrea).
Practica advertorialelor (s-a observat că este un cuvânt urât) punctuale tinde să devină din ce în ce mai rară, atât pe fondul schimbării pieţei, cât şi în urma rezultatelor. Articolele sponsorizate au un impact mai mare atunci când sunt integrate într-o poveste pe care doar un proiect amplu şi pe termen lung o poate oferi. O campanie punctuală are mai puţine şanse atât la poveste, cât şi la nişte rezultate decente.
În mare parte parte, bloggerii tind să se orienteze către colaborări prelungite cu branduri şi companii care au deschidere în această zonă.
Am aflat că atât agenţiile, cât şi companiile au aşteptări mari în ce priveste iniţiativa din partea bloggerilor. Aceştia pot propune idei şi proiecte şi sunt încurajaţi să îşi aducă aportul lor dincolo de calitatea de emiţători de texte.
S-a ridicat, de asemenea, problema bloggerilor influenţi şi a bloggerilor populari. De la influenţa ca un apanaj al autorităţii şi al legitimităţii la popularitate care este trăsătură fluctuantă şi non necesară în cazul bloggerilor influenţi. S-au dat exemple de bloggeri influenţi (Orlando, Manafu, Bobby Voicu), bloggeri care sunt atât influenţi, cât şi populari (Chinezu, Visurât) şi bloggeri populari (Piticu, Arhi).
Discuţia e lungă şi voi reveni cu mai multe detalii despre problemele dezbătute la Biz Amsteram într-un articol viitor.
Pingback: Cand bloggerii si companiile stau la aceeasi masa (Part 2) | M A N A F U *
Pingback: Proclamația mea personală după BizAmsterdam | Chinezu
Pingback: High Impact Friends, un eveniment extraordinar » visurat.ro blog