Prima mea experiență cu un SUV: Ford Kuga

0 Flares 0 Flares ×

FORD Kuga – 2.0 TDCi , 140CP – echiparea Titanium

A fost prima mea experiență șoferistică cu un SUV – compact, e drept – și am avut ceva emoții înainte. Ford Kuga pare o mașină mare, înaltă și te gândești că, urcând la volan, te vei simți mic și vei avea senzația că ești undeva suspendat deasupra șoselei controlând cu greu un asemenea monstru.

Citisem inainte despre model – drive-test.roautomarket.ro, știam că este o mașină reușită cu care Ford nu s-a făcut de râs pe acest segment unde are destui competitori serioși: Toyota RAV4, Mitsubishi ASX, VW Tiguan sau Nissan Qashqai.

Îmi planificasem week-end-ul trecut un drum lung, în niște condiții meteo nu tocmai favorabile, mă gândeam la un 4X4 pe care mă pot baza și Ford Kuga s-a achitat bine de această provocare.

Deși mașina este înaltă, la volan nu ai simți că domini soșeaua prin înălțime, nu ai impresia că ești prea sus.
Deși este grea, Ford Kuga se conduce lin ca o mașină de oraș.

În ciuda mărimii, pe drumurile aglomerate și insuficient deszăpezite din București, nu am avut senzația că sunt la volanul unei mașini indecent de voluminoase. Nu sunt un fan SUV, dar experiența acestui test drive mi-a îmblânzit puțin reținerile.

Deși nu-l bănuiam, la drum lung, Ford Kuga își arată din plin valențele sportive. Cu o turbină care se activează la 1500 de turații, nu te face de rușine în depășiri sau la demaraje mai serioase. În plus, la fel de neașteptat, în curbe, mașina îți dă senzația că este lipită de asfalt sau de zăpadă, că nu fuge nimic de sub tine. Suspensiile rigide și sistemul inteligent de tracţiune integrală (AWD) – pe care nu-l puteam decupla în versiunea testată – își fac treaba și parcă te îndeamnă să ceri mai mult de la mașină atunci când este vorba de dinamism.

Am dus-o pe niște coclauri pline cu zăpadă unde, deși s-a descurcat decent, realizezi că nu este un off road pur sânge. De exemplu, are unghiul de atac mai mic decât un Duster. Dacă nu forțezi legile fizicii cu el, Ford Kuga chiar nu dezamăgește.

Mi-a reușit un consum mixt undeva în jur de 7,8l/100 km cu un motor diesel fâșneț și silențios.

Interiorul este simplu și conservator, nu rupe gura târgului, însă reușește să nu pară ieftin.

Singura ciudățenie a acestui model, pe care nu am înțeles-o, este amplasarea butonului de Start. Undeva în mijloc, imediat sub butonul de avarie. Inutil de spus de câte ori am apăsat din greșeală celălalt buton.

În final, Forg Kuga – promovat acum prin intermediul unei promoții – este o mașină pe care aș conduce-o din nou fără nicio reținere (Ecoboost-ul nu mi-a dat aceeași senzație). M-a ajutat într-o excursie pe care nu aș fi putut să o fac cu o mașină de oraș (compactă sau berlină), nu m-a rupt la consum, spre lauda designului kinetic al celor de la Ford, arată bine și este comodă la drum lung (un criteriu la care țin mult).

toate pozele

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

2 thoughts on “Prima mea experiență cu un SUV: Ford Kuga

  1. Pingback: Ford Kuga: aventuri off-road și câteva surprize | Adrian Ciubotaru

Leave a Reply

Your email address will not be published.