Observații după BIZ SMS Camp

2 Flares 2 Flares ×

Sigur, distracția a fost în toi și nu au lipsit situațiile care au generat amintiri memorabile, dar dincolo de toate acestea, după #bizsmscamp rămâi cu ceva, tragi o linie sau două și te alegi cu câteva observații:

Întotdeauna înveți ceva nou despre Social Media. Totul se mișcă atât de repede și se schimbă atât de multe lucruri încât nu poți spune niciodată că le știi pe toate.

Oamenii de PR au aflat că bloggerii au păreri împărțite și înțeleg în mod diferit colaborările cu brandurile. Nu există unanimitate la acest capitol.

Companiile (mă rog, unele) mi s-au părut timide, au stat mai mult în expectativă la discuții și credeau că bloggerii sunt dificil de abordat. Una dintre cauze – mi s-a spus – este faptul că agențiile trebuie să fie mai active în această direcție (Social Media) și ele trebuie să facă mai multe eforturi decât o companie în a iniția legături cu bloggerii.

S-a pus foarte mult accent pe imagine și pe video ca suporturi de a comunica aproape orice mesaj în Social Media.

Gamification – prezentată de Iulian Pădurariu – a fost ideea-vedetă a acestei tabere. Un concept care combină elemente din dinamica jocului cu insight-uri despre mintea umană și care poate fi folosit ca instrument de comunicare și marketing.

Deși toate campaniile de PR au ca obiectiv strategic vânzările, un blogger nu este un agent de vânzări. Vorbim de awareness sau de influență în acest caz, nu de teleshopping.

Întotdeauna sunt oameni noi (în companii și agenții) care au nevoie de explicații basic despre Social Media.

Site-ul cora.ro este total neinspirat. În schimb, apreciez “tentațiile Cora”.

Bilă albă pentru (fetele de la) UniCredit Țiriac Bank. Idealul lor este o bancă empatică.

Mi-a plăcut la nebunie sesiunea în care ne-am împărțit în echipe și am gândit campanii în Social Media. Îmi era dor de un ping pong de idei în cadrul unui brainstorming și am avut o echipă pe cinste (printre altele, mersi Anda!).

Lumea s-a săturat de problemele stilistice de care bloggerii se tot plâng: stilul unui mail sau formulele de adresare.

Dincolo de “1211 trucuri despre cum să abordezi un blogger”, rămâne o singură idee: cât de mult poate învăța un blogger despre nevoile unui brand și cât de mult îi poate ajuta comunicarea prin implicare și idei, proiecte sau expunere prin bannere și advertoriale.

Atât agențiile cât și companiile s-au arătat deschise proiectelor inițiate de bloggeri. Există o mare așteptare în această direcție.

La nivel personal, am observat că una este imaginea oferită de blog și altele sunt impresiile în urma interacțiunii directe. În plus, îmi tot propun de ceva vreme să redevin mai activ.

Prezentările de la eveniment pot fi găsite aici.

Alte articole despre această ediție #bizsmscamp: Ovidiu Militaru, Dragoș Schiopu, Ruxandra Predescu, Dan Dragomir, Horațiu Hagiu, Radu Dumitru, Cristian Manafu, Sabina Cornovac, Marius Matache, Ionuț Tecuceanu, Maria Isopescu, Ivo Bobal, Roxana Dibă, Bogdan Dăscălescu, Alexandru Negrea.
Albume foto: Revista Biz, Ionuț Tecuceanu, Andra Stegaru, Cristi Dorombachsubsemnatul.

Sponsorii au fost: StaropramenCoraAvonDanoneCampofrioUnicreditTiriac BankCosmoteRomtelecom și Renault.

2 Flares Twitter 1 Facebook 1 2 Flares ×

5 thoughts on “Observații după BIZ SMS Camp

  1. Pingback: Cum a fost la Social Media Summer Camp 2013 | M A N A F U *

  2. Pingback: Ce spun participantii despre Social Media Summer Camp 2013 - Haotik.ro

  3. Pingback: Multiple confirmari ca urmare a prezentei la BIZ SMS Camp

  4. Pingback: Social Media Summer Camp By Biz « Ivo Bobal

  5. Pingback: #BIZSMSCAMP - retrospectiva -

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *