Ford Kuga: aventuri off-road și câteva surprize

0 Flares 0 Flares ×

Recunosc, sunt unul dintre bloggerii care au așteptat lansarea Ford Kuga cum așteaptă unii pâinea caldă în primele ore ale dimineții. Un SUV care mi-a făcut cu ochiul din primele poze văzute anul trecut în urma Salonului Auto de la Geneva și despre care aveam o părere bună după ce condusesem modelul precedent anul trecut, într-un week-end plin cu zăpadă și coduri de avertizare meteo.

La finalul săptămânii trecute, Ford România a invitat la Poiana Brașov bloggeri și jurnaliști auto pentru a prezenta noul Ford Kuga, un model care transformă inițialele SUV în Smart Utility Vehicle, o mașină care se simte bine pe șosea, dar care nu te dezamăgeste totuși când părăsești asfaltul.

Smart Utility Vehicle nu este doar o direcție de comunicare găsită de un copywriter isteț pentru că Noua Kuga este o mașină plină de tehnologie pusă la treabă atât pentru confort, cât și pentru siguranță.
Aici lista e lungă (SYNC, Torque Vectoring Control, Active City Stop – până la viteze de 30 km/h, mașina poate evita orice impact, hayonul hands-free – portbagajul se poate deschide dintr-un buton situat pe consola centrală, din cheie sau… cu ajutorul piciorului, Active Park Assist – Kuga parchează singură), Auto-Start-Stop, asistență la urcarea în rampă, Adaptive Cruise Control – reduce viteza pe autostradă când te apropii prea mult de mașina din față sau sistemul inteligent de tracțiune integrală care distribuie puterea de pe o punte pe alta în funcție de condițiile de rulare), dar altceva m-a impresionat în mod special.

La acest acest capitol al tehnologiei (cu care Ford deja și-a obișnuit clienții), m-a uimit accentul pus pe siguranță oferit de sistemul de direcție asistată electronic. Când rulezi pe teren accidentat sau în condiții de vânt puternic (pe care, datorită designului și a insonorizării gândite până la cele mai mici detalii, nu prea îl auzi), volanul devine mai greu, direcția se rigidizează și simți cum mașina lucrează pentru siguranța ta.

E greu de pus în cuvinte sentimentul de încredere pe care ți-o oferă o asemenea mașină pentru că nu este vorba de încrederea teribilistă care te îndeamnă să te bagi pe orice drum. Este vorba mai degrabă de relaxarea pe care ți-o oferă un automobil al cărui computer analizează de 100 de ori pe secundă parametrii de rulare și condițiile de drum. Desigur, protecția anti-răsturnare și cele cinci stele EuroNCAP contribuie din plin la această încredere.

Ca si vechiul model, Noua Kuga se conduce ca o mașină de oraș: se simte relativ ușoară, poate pleca nervoasă de la semafor și – e drept că te ajută și senzorii – nu prea te încurci în manevrele pe străzi înguste. Un plus față de mașinile de clase mai mici este poziția înaltă la volan care îți oferă o bună vizibilitate la drum.
Noua versiune este totuși mai lungă și mai înclinată spre confort decât modelul anterior.

Am condus în principal motorizarea diesel 2.0 TDCi 163 CP 4WD în versiunea de echipare Titanium, iar în ultima zi când am parcat mașina în curtea celor de la Neste Automotive, computerul de bord mi-a indicat un consum mixt de 7.4l/100km.

Aventuri off-road

Având mașina la dispoziție și în timpul week-end-ului am apucat să filmez câteva trasee unde am putut încerca capacitățile off-road ale acestui SUV compact gândit totuși în proporție de 90% pentru șosea.
Singura mențiune pe care o fac este că momentele off-road sunt filmate pe porțiuni cunoscute (în jurul Zărneștiului, în eternul Moinești și într-o pădure din satul Ungureni (lângă Târgoviște) unde, să dau un pont amatorilor, am văzut acum câteva săptămâni niște caprioare.

N-am încercat chestii extreme pe care oricum nu le poți face cu o mașină de test, dar au fost porțiuni în care am pus la muncă tracțiunea inteligentă cu care se laudă Ford. Singurul dezavantaj a fost reprezentat de suspensiile prea moi – observație împrumutată de la Doru Panaitescu – care nu te ajută atunci când negociezi în forță gropi cu noroi sau bălți mai adânci.

(momentul balcanic de la final poartă semnătura lui Cosmin Tudoran).

În concluzie, Ford Kuga mi s-a părut o mașină perfectă pentru excursiile lungi unde inevitabil mai părăsești din când în când asfaltul, o mașină de familie cu care te poți juca chiar și în cadrul unui test drive pe care îl poți solicita aici.

Chiar dacă îți place o mașină, tot reușești să îi găsești minusuri (pe care uneori le cauți tocmai pentru a nu cădea într-o laudă neîntreruptă). Lista mea se leagă de cotiera rigidă (chiar la echiparea Titanium), butonul de avarii foarte mic și suspensiile prea moi (compromis oferit clienților pretențioși).

Ford Kuga este disponibil cu două motoare pe benzină: 1.6 EcoBoost de 150 CP și 182 CP și două motoare diesel: 2.0 TDCi de 140 CP și 163 CP, iar prețurile – cuprinse în oferta specială – încep de la 24.800 euro cu TVA și se duc până la 31.550 euro.

Alte păreri:
Ce au scris ceilalți bloggeri invitați: Radu Dumitru, Marian Ionescu, Alin Pandaru, Raluca Popa, Daniel Papa, Andreea Stan, Răzvan Baciu, Doru Panaitescu, Andrei Bogdan, Cosmin Tudoran.
Ce a scris presa auto: masini.ro, autograma.ro, autolatest.ro, autoreport.ro, masinalunii.ro, automarket.ro.
Galeria foto este pe Facebook, iar un timelapse făcut Răzvan Baciu poate fi admirat aici.

Pentru că astrele s-au aliniat în această perioadă, Noul Ford Kuga este implicat într-un concurs unde se pot câștiga 4 bilete la finala UEFA Champions League care va avea loc pe Stadionul Wembley în data de 25 mai 2013.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

8 thoughts on “Ford Kuga: aventuri off-road și câteva surprize

  1. Pingback: Ford Kuga: raman fan al masinilor diesel! | raluxa.com

  2. Pingback: Ford Kuga 2013 – Smart Utility Vehicle | Pandutzu.com

  3. Pingback: O experienta SUV | Provinciala

  4. Pingback: Noul Ford Kuga, instrumentul de fun @ Mariciu.ro

  5. Pingback: Despre noul Ford Kuga | Papen

  6. Pingback: Două zile de condus noul Ford Kuga | nwradu blog

  7. Pingback: Ford: brand campion în Social Media | Adrian Ciubotaru

Leave a Reply

Your email address will not be published.