Alături de colegii Radu Dumitru şi Cosmin Tudoran, ne-am pornit la drum pentru a participa la evenimentul de lansare a producţiei noului B-MAX la fabrica Ford de la Craiova.
Am avut parte de un eveniment de amploare cu zeci de jurnalişti, sute de muncitori ai fabricii şi sute de invitaţi, alături de preşedintele Traian Băsescu, fostul premier Călin Popescu Tăriceanu şi primarul Craiovei. În plus, oficialităţi de la Ford şi câţiva bloggeri (noi şi Blogatu).
Importanţa zilei o simţeai nu doar prin prezenţa invitaţilor, cât şi prin amploare pregătirilor. Controale riguroase, dar amabile, un tur al halei de asamblare, sute de muncitori în tricouri albe, tot felul de ghizi care te îndrumau către locul de desfăşurare şi diverse prezentări la faţa locului.
Fordul B-MAX îmi este deja o veche cunoştinţă încă de când neamţul mi-a bătut în tablă: Look, made in Craiova!, iar acum, după multe luni de pregătire, a fost în sfârşit lansat în producţie. Se estimează un număr de 60.000 de unităţi fabricate în acest an, iar cei de la Ford speră să vândă 2.000 de modele pe piața internă.
Traian Băsescu a dat un semnal pozitiv cumpărându-şi primul B-MAX vândut în România, arătându-ne în stilul său caracteristic şi ordinul de plată.
I-am prins declarația lui Călin Popescu Tăriceanu – venit la evenimentul cu un Ford Focus RS– spunând că apreciază la noul B-MAX două lucruri: calitatea finisajelor și sistemul unic de portiere “easy access”.
Fostul premier părea un pasionat și un cunoscător al industriei auto, însă ce este sigur e faptul că B-MAX-ul construit exclusiv la Craiova se numără printre maşinile mici cele mai avansate din punct de vedere tehnologic din Europa. Este echipat cu Active City Stop (poate sesiza o posibilă coliziune la viteză mică şi acţionează automat asupra frânelor) şi cu Emergency Assistance, sistemul avansat de asistenţă a şoferului, controlat prin voce.
Pe acest modelul, sistemul Ford Auto-Start-Stop este standard.
Nu este greu de imaginat că B-MAX – vehicul monovolum din segmentul B – va reprezenta o provocare pentru dealerii Ford din România şi sunt curios ce linie de comunicare vor adopta pentru a prezenta noul model consumatorilor români.
Alte detalii:
- Preţul de bază de 13.400 de euro este disponibil pentru varianta Ambiente, în timp ce varianta Trend are un preţ de pornire de 14.150 de euro, iar cea Titanium de 16.150 de euro. (sursă)
- Noua fabrică de producţie a vehiculelor este rezultatul unei investiţii de peste 500 milioane EURO (aproape 650 milioane USD) efectuate de Ford. În total, Ford investeşte peste 675 milioane EURO (aproape 875 milioane USD) în producţia de motoare şi vehicule în România.
- B-MAX va fi disponibil cu ambele versiuni de 100 CP şi 120 CP ale motorului EcoBoost de 1,0 litri, câştigător al prestigiosului premiu Motorul Internaţional al Anului 2012 acordat la începutul acestei luni.
Albumul foto este aici.
Pingback: Am participat ieri la lansarea noului Ford B-MAX - impresii, foto si video | Blogatu
Motor de 1 litru cu 100-120 cp ?
Ma intreb cat va consuma la 100km… desi cu tehnologiile noi, vad ca se merge spre mai bine.
forjat și cu 4 oameni în mașină am avut o consum decent: 7,8l/100 km
Pingback: Preview: lansarea Ford B-MAX | Adrian Ciubotaru
Pingback: În vizită la fabrica Ford de la Craiova | Adrian Ciubotaru