La sfârșitul lui februarie, am trimis către Metrorex un mail “îngrijorat” cu o problemă locală:
Bună ziua,
De doi ani (de când sunt în zonă) această scară a fost în permanenţă în reparaţii, verificări şi alte întreruperi. Luni şi săptămâni întregi.
Această scară este blocată cu o regularitate deranjantă din care se poate trage concluzia că echipele de muncitori nu-şi fac treaba şi repară de mântuială sau că se întâmplă acte de vandalism regretabile din partea călătorilor de la metrou.
Vă mulţumesc anticipat pentru un răspuns,
un cetăţean îngrijorat
După două săptămâni primesc răspunsul:
Stimate domnule Adrian Ciubotaru,
Urmare a sesizării dumneavoastră înregistrată cu numărul M.01/2777/02.03.2012, vă comunicăm următoarele:
Din analiza perioadelor de nefuncţionare a scării rulante din staţia de metrou Dristor (ieşirea înspre Piaţa Râmnicu Sărat), se desprind două cauze ce au condus la nefuncţionarea acesteia, astfel au existat:
– defecte care au condus la intervenţii minore (înlocuiri de piese, reglaje, etc.), durata acestora fiind de ordinul orelor.
– defecte datorate vandalizării, cum a fost cel din perioada 03–08.12.2011 când scara rulantă a fost oprită la data de 03.12.2011 în urma incidentului ce a dus la accidentarea gravă a unei călătoare. Aceasta a căzut în golul creat în urma sustragerii de către persoane necunoscute a platformei de debarcare călători. În urma demersurilor efectuate de călătoarea accidentată, Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (ISCIR) a luat decizia opririi scării rulante până la verificarea părţilor componente şi verificarea condiţiilor tehnice de funcţionare. Metrorex a înlocuit cât s-a putut de repede piesele sustrase în vederea repornirii scării rulante.
De asemenea în perioada 22.02 – 05.03.2012 scara a fost oprită în urma ruperii treptelor şi avarierii rolelor de la lanţul port-trepte.
Vă mulţumim că ne sesizaţi problemele apărute în desfăşurarea activităţii noastre şi vă asigurăm că suntem permanent preocupaţi de calitatea serviciilor pe care le oferim.
Vă cerem scuze pentru disconfortul creat şi vă mulţumim pentru înţelegere.
Cu stimă
Am apreciat:
1. că au răspuns (chiar şi unui mesaj uşor ironic). Am mai trimis de-a lungul anilor mailuri unor instituţii de stat şi cu timpul înveţi să apreciezi un simplu reply.
2. că au răspuns punctual şi documentat
3. au înţeles – cel puţin la nivel piaristic – că cel puţin un călător este atent şi sesizează. Nu mă îndoiesc totuşi să existe zeci de mailuri din partea călătorilor cu tot felul de probleme şi sesizări.
Sincer chiar ma mir ca ti-au raspuns. 🙂
Sorin, eu doresc să-mi şterg mirarea aceasta din minte şi să mi se pară normal ca o instituţie să răspundă unui… cetăţean.
Eu apreciez ca au folosit corect scuzele. Adica au spus “va cerem scuze”, nu “ne cerem scuze”, cum se foloseste de atatea ori, incorect.
Anda, la ce ai fost și tu atentă:)
@ Sorin C. : Metrorex intotdeauna raspunde la reclamatii/sesizari si e atent la sugestiile calatorilor (ca drept dovada, permisiunea de a intra cu bicicleta la metrou seara si in week-end). Cred ca suntem printre putinii care se mira de normalitate.
frumos ca au dat si detalii. ma mir daca au fost si dati in judecata de calatoarea aceea 🙂
eu le-am dat mail celor de la metrorex doar ca ma uitasem pe harta cu noile proiecte si mi se parea ca ar mai merge niste statii de metrou in anumite locuri. mi-au raspuns foarte detaliat si mi-au dat copy paste din proiect statiile care nu apar pe hartile prezente in metrou. si alte institutii raspund in mod surprinzator. un pas spre normalizare?
Nu se compara Metrorex cu CFR.
CFR-ul e de o nesimtire crasa.
Stiati ca nu au truse medicale in trenuri? Nu ca ar fi mijloc de transport in comun, iar un drum cu CFR-ul poate dura ore intregi fara vreo oprire…
Metrorex chiar raspunde solicitarilor calatorilor si raspunde cu bun simt. Trebuie sa aiba un om de comunicare priceput.
Eu am fost placut surprinsa si de administartia drumurilor sector 2 carora le-am cerut instalarea de cosuri de gunoi in zona in care locuiesc (blocuri, nu zona “rezidentiala”) si au facut-o destul de repede.
Chiar tine de noi sa ridicam anumite probleme, nu ne putem astepta sa cada din cer.
Andreea
Conductorii de bo”bardiere fumeaza si noi inhalam mirosul lor fi fumul