Search. Copy. Share. Forward. Send. Multiplicare, retransmitere, copiere, reproducere. Autostrăzi de comunicare, magistrale de informaţii, implozia copyright-ului clasic.
Monopol asupra capsulelor cu informaţie. The Oil of the 21st Century. Bariere financiare în calea informaţiei, taxele de protecţie a secretelor.
Cum pot închide un bit de cultură, cum pot pune într-o cutie o unitate de informaţie pe care ţi-o ofer apoi în schimbul unei taxe?
Indiferent cum şi dacă plătim pentru creaţia şi munca cuiva, suntem piraţi ai timpului celuilalt. Provocarea este cum să-ţi rezum timpul petrecut în dezvoltarea unei idei. Un film de câteva luni, îl văd în două ore. O carte la care ai muncit un an, o citesc într-o zi.
Am consumat timpul tău, am transformat un fragment din viaţa ta în putere, în cunoaştere.
Îţi trebuie o lună să vezi toate filmele lui Woody Allen, ai nevoie de câteva luni pentru a te familiariza cu limba sanscrită şi poţi oferi câţiva ani din viaţa ta studiind Patristică, de exemplu. Rezumi, topeşti timp, introduci un surplus de cunoaştere.
User generated content.
Pentru a face parte din societatea viitorului, trebuie să produci, să generezi, să distribui. Cine nu generează, cine nu introduce un surplus de cunoaştere, cine nu dă mai departe, nu există.
eu cred ca te amagesti.
welcome back
unora le e teama de acesta societate, a viitorului…tie nu?
Creativitatea nu e o resursa finita (nu exista un sac de idei care se goleste), deci e aberant sa sustii drept de proprietate asupra ei.
O argumentare impotriva legii copyrightului din punct de vedere economic:
http://www.mises.org/journals/jls/15_2/15_2_1.pdf
premiza dumitale este cat se poate de falsa, iar miza – existenta – este inutila.
in concluzie, conform premizei tale tu nu existi