O altă generație lasă în urmă un Epistolar sau Jurnalul de la Păltiniș, iar noi – păstrând proporţiile – încercăm sa lăsăm invidii, scandaluri și ranchiune. Îți spun Vali Petcu și nu Zoso pentru a te ajuta tranziția de imagine pe care ți-o dorești, dar care pare mai anevoioasă decat probabil estimai și tu, și noi, ceilalți.
Uneori ți-am apreciat stilul, alteori ți-am tolerat derapajele, însă azi sunt dezamăgit în fața unei banale constatări: ești pur și simplu necinstit.
Dai exemple fără niciun criteriu coerent de 20 de advertoriale din 30 de articole și apoi tragi concluzia că eu distrug online-ul. Te întreb direct: cu ce tulbură apele blogosferei și cu ce distruge online-ul un asemenea articol, un asemenea articol sau un asemenea articol?
Primul comunică impresiile sincere ale unui șofer care a ieșit pentru prima dată din România cu mașina. Al doilea este un editorial powered by, un articol de opinie care nu trimite către niciun produs sau serviciu. Al treilea este un articol documentat – ştiu ce vorbesc când spun documentat – rezultat în urma unei călătorii la Köln la invitația Ford.
Arată-mi te rog un rând nesincer în aceste articole pe care le demonizezi atât de mult!
Ai făcut referire la un alt articol – Ce înseamnă a fi blogger în 2011? – care cuprinde o prezentare ținută la Social Media Snow Camp când erai şi tu prezent în sală, când lumea îţi atrăgea atenţia să-ţi potoleşti comportamentul de râzgâiat. O prezentare care nu expune cum vor fi, ci cum sunt lucrurile.
Îţi dai cu părerea cu privire la motivele – fără a le ghici – pentru care sunt invitat la conferinţe, reduci numărul de comentarii şi prezenţa Social Media la blog (nu e bai, ai mai comis aceleaşi greşeli de nenumărate ori), dar te rog nu plânge că îţi stric jucăria. Nu e bărbăteşte să urli şi să tragi faţa de masă cu impresia că doar astfel eşti ascultat.
Practicile scandalurilor, a vulgarităţilor, a suspiciunii generalizate, a împroşcării cu invective şi cu venin în toate direcţiile nu le-am inventat eu. Mă bucur ca îţi revii cu nervul caracteristic şi îţi doresc succes în pendularea dintre Zoso şi Vali Petcu, dar te rog opreşte-te să dai lecţii de logică şi bun simţ. De această de această legitimitate te despart câteva rigori şi – din păcate – un obraz prea gros .
Revin la rugămintea de mai sus: arată-mi un rând nesincer, care păcăleşte cititorii în articolele pe care le-am exemplificat şi care, tragi concluzia, distrug online-ul.
Era doar o chestiune de timp pana cand Vali Petcu decidea sa isi schimba identitatea din zoso in altceva. Asa si-a facut “faima”, comentand la tot ce prindea si prefer sa citesc advertoriale care totusi imi spun ceva decat o serie de injuraturi fara sfarsit.
Adrian, când te simţi minţit pe acest blog, trage-mă de mânecă. Îţi mulţumesc şi acum, îţi voi mulţumi şi atunci.
@Adrian Ciubotaru – ideea, din punctul meu de vedere, e simpla: nu poti avea 66% din articole powered by X, scrise cu suportul lui Y, oda adusa lui Z etc. De ce? De aia, ca eu nu mai stiu cand postezi ceva fiindca esti powered by Gatorade si trebuie sa postezi zilnic sau fiindca chiar ai simtit ca ai ceva de spus. Dispare esenta, dispare autenticul, apare o pagina plina de articole percepute drept advertoriale indirecte.
Bloggerul si jurnalistul ar trebui sa fie vazuti drept independenti, si prea multe articole din genul celor enumerate mai sus pun la indoiala independenta asta. Mie mi-ar place, recunosc, sa vad doar doua tipuri de articole: articole scrise de blogger-ul respectiv pentru ca asa vrea el, sa le scrie, si simte ca are ceva de spus in privinta asta, articole care reflecta tema blogului si personalitatea bloggerului, si articole advertoriale mai mult sau mai putin ‘pe fata’, proportia fiind de maxim 10:1.
In rest nu ma intereseaza sa vad tot felul de struto-camile care n-au nici o legatura cu blogul, nici o legatura cu bloggerul, nici o legatura cu absolut nimic, dar se termina cu ‘Powered by X’.
My 2c.
Jordan, de acord cu ” nu poti avea 66% din articole powered by X, scrise cu suportul lui Y, oda adusa lui Z”, dar nu vorbim în cazul blogului de față.
Spun acest lucru pentru că în continuarea argumentului tău îți aduc trei exemple de articole “powered by”:
http://www.adrianciubotaru.ro/ce-se-pierde-atunci-cand-ne-maturizam/
http://www.adrianciubotaru.ro/cine-ne-ajuta-sa-intelegem-ceva-din-ce-se-ntampla/
http://www.adrianciubotaru.ro/imi-doresc-romani-hotarati/
Toate trei articolele sunt scrise la invitația unui brand, toate trei îmi exprimă stilul, gândurile, ideile și nu cred că sunt struțo-cămile.
Îmi mulțumesc pentru sugestii, menținerea în sfera autenticului este mai curând o provocare decât un dat de la natură.
Nea vali vad ca a inceput sa o ia iar pe aratura cu afirmatii fara acoperire…
@Jordan : Un “powered by X” la finalul articolului mi se pare MEGA elegant! Am scris aici despre ceea ce ma deranjeaza in ultimul timp la postarile blogurilor :
http://www.adrianstoian.ro/etica-linkurilor-de-afiliere-in-postarile-pe-blog/
Postari fara nici o valoare, scrise in graba pline de linkuri gen profitshare.xcams.ro , o fi mai bine?
Cat despre Vali Petcu ce sa zic, este un viteaz al onlineului romanesc care taie si spunzura cu logica lui de fier. Toti se cred destepti pana intr-o zi.
Adrian, fara sa fiu nepoliticos, tu ai sarit esenta textului lui Vali. Sa ne imaginam ca un site al unui ziar national incepe sa publice advertorial dupa advertorial sau comentariu de prin calatoriile reporterilor…si la un moment dat se ajunge la 75% astfel de texte si 25% stiri, interviuri, reportaje… Lumea nu traieste pentru advertoriale, nici macar pentru povesti din calatoriile platite de altii. Lumea cauta informatia, scriitura, zvacul… Nu, nu ma intereseaza ca azi ai vazut lalele, maine lebede si poimaine te-ai dat pe bicicleta. Scrie un articol sanatos despre deplasare, mai pune unul cu galerie foto si gata…in rest scrie despre ale tale… Daca imi vei servi numai advertoriale sau povesti din deplasari ma vei face sa nu te mai citesc, iti scade nr de cititori, publicitarii te vad ca neperformant si de aici…se conclusioneaza ca blogosfera e o bula, e un loc in care unii au devenit faimosi…si profita de pe urma asta dar THEY DONT DELIVER! Toti clientii tai vor sa le aduci capital de imagine si mai tarziu bani… Daca nu iti faci cititorii sa dea banii lor clientilor se strica jucaria!
Alexander, îți spun pe scurt despre lipsa de logică a problemei:
În nicio campanie blogul adrianciubotaru.ro n-a fost singur pentru a permite tragerea concluziei “dacă adrianciubotaru.ro n-a livrat, înseamnă că toate blogurile nu livrează”.
Când am fost singur într-un proiect cu branduri (care au mai lucrat cu bloguri), crede-mă, s-a livrat. Sau, să nu mă laud inutil, s-au tras concluziile corecte.
Când Ciubotaru livrează sau nu livrează e treaba lui și a brandurilor cu care lucrează. Cu tot respectul, aș dori să nu mi se poarte inutil de grijă.
Atunci însă când pe zoso.ro se împroașcă aiurea în jur se cheamă “iar se ceartă bloggerii”. Nu e greu de ghicit cine face mai mult rău “jucăriei”.
Salut,
Citeam comentariul lui Alexander….si in mare parte sunt de acord cu partea de mai jos:
“Lumea nu traieste pentru advertoriale, nici macar pentru povesti din calatoriile platite de altii. Lumea cauta informatia, scriitura, zvacul… Nu, nu ma intereseaza ca azi ai vazut lalele, maine lebede si poimaine te-ai dat pe bicicleta. Scrie un articol sanatos despre deplasare, mai pune unul cu galerie foto si gata…in rest scrie despre ale tale…”
As completa: cred ca advertorialul e pe duca. Tu, voi, ca bloggeri, jurnalisti va trebui sa va construiti altfel modul in care livrati continut. Ma gandesc punctual la tine si proiectul dineuropa.ro, care apropo, e o initiativa misto. Ca tu mi-ai pus o galerie de poze pe site-ul proiectului intr-o zi si mi-ai zis la final powered by X sau Y, minunat. Uite ma, a mers cu o masina marca X, a avut net/telefon de la Y si GPS/altceva de la Z.
Se pot face multe chestii faine, puteti sa construiti colaborari cu brandurile intr-un mod super elegant si care sa creeze valoare.
Cred ca afilieri constante, pe termen lung, cu cateva branduri v-ar aduce un plus de imagine si voua ca bloggeri, si lor ca companii. Uite, brandul X colaboreaza cu Adrian Ciubotaru, B Voicu si Manafu. Atat. Pe termen lung, capital de imagine valoros pentru brand.
Ok, cand esti pufuletii Y, trimiti un pachet de pufuleti la toata blogosfera…poate poate. Astea sunt ok pe termen scurt, insa….bataia lunga conteaza.
Consider ca si modul in care agentiile sau companiile gandesc campaniile pe bloguri e de multe ori eronata.
Se zicea la o conferinta…sa se lase blogerul sa vina cu propriile idei, sa se discute etc. Brilliant! Asa trebuie facut. Dar cand iti trimite mail o fatuca neeperimentata care de abia stie ce sunt alea bugete si de multe ori nici nu stie mai nimic despre bloggerul respectiv, ceva se rupe.
Da, companiile au mult de invatat. Blogosfera, social media pot fi o gaina de aur pentru companii, insa trebuie sa stie cum sa procedeze.
Dar na, profitul ne urmareste, banul e dat dracului.
Pace!