Transalpina – probabil cel mai spectaculos drum din România

38 Flares 38 Flares ×

Nici nu mai știu cum am aflat de Transalpina și de când îmi doream să ajung acolo, dar știu cu câtă nerăbdare așteptasem acest week-end.
Am ajuns vineri seara în zonă. Am făcut dreapta la Novaci, am mers câțiva kilometri pe un drum mai prost și apoi, fără să simțim, am început să urcăm spre Rânca pe o șosea recent făcută. Stațiunea, situată la 1.600 metri, are multe pensiuni și puține hoteluri. Majoritatea clădirilor sunt în construcție și în câțiva ani sigur se vor vedea roadele investițiilor de acum.

Cum nu știam unde să ne cazăm, am făcut un tur de stațiune să vedem ce ne atrage privirea. Am ochit Hotelul Onix, am căutat pe net câteva recenzii şi am sunat clopoţelul de la recepţie. Locul e frumos, are wireless, trei restaurante, personalul e super amabil şi pentru o cameră dublă am plătit 130 RON. Un hotel care îşi merită cele trei stele.

Cum deja se înserase, a rămas să facem Transalpina a doua zi. Dimineaţă, la ora şase, deja nu mai aveam stare. Soarele ieşise dintre nori, ştiam că e prilej de poze şi doream să mă joc puţin pe traseu, înainte de micul dejun.

Citisem undeva pe net că e recomandabil să ai o maşină puternică pentru acest drum. E o uşoară exagerare (vezi urcând Loganuri, Clio, Matiz), dar nu strică deloc o maşină pe care te poţi baza. Spre norocul meu, am avut la dispoziţie acelaşi Ford Focus cu care am călătorit în Italia. Focusul Ecoboost de 1.6 şi 150CP cu care m-am înţeles perfect de-a lungul a peste 14.000 de km făcuţi împreună.

E greu de spus în cuvinte cât de spectaculos e drumul – uneori abrupt, alteori lin – care urcă până la 2.100 metri altitudine. O şosea bine făcută, cu hăuri în lateral şi cu puţine refugii. Stratul de asfalt e destul de înalt şi trebuie să ocheşti din timp locurile unde poţi trage pe dreapta, să admiri priveliştea şi să faci câteva poze.

Priveştea e infiorător de frumoasă, deși clima e destul de instabilă. Sus, înconjurat de creste şi prăpăstii, te simţi mic de tot şi nu poţi să fii decât recunoscător că muntele te priveşte la sânul lui chiar şi la volanul unei maşini. Maşină de care ai nevoie cel puţin pentru a te adăposti de cele câteva grade pe care le simți deasupra norilor.
Mi-am luat camera şi am montat un scurt filmuleţ cu traseul făcut pe care vă invit să-l urmăriţi mai jos:

Am trecut munţii şi am parcurs tot drumul până la Sebeş, însă nu recomand. Sunt 100 de km de drum pitoresc, dar încă în lucru pe multe tronsoane. Soşeaua curge de-a lungul unui râu, prin pădure, însă peisajul e închis şi, după două ore de mers, devine plictisitor.

Vreau să revin pe Transalpina în iulie – când sper să prind vremea mai blândă – şi să încerc traseul Obârşia Lotrului – Brezoi.

Albumul foto: Transalpina.

38 Flares Twitter 0 Facebook 38 38 Flares ×

11 thoughts on “Transalpina – probabil cel mai spectaculos drum din România

  1. Anda

    Dupa mine, merita mai mult decat Transfagarasanul. Urci mai sus, e mai salbatic, e mult mai putina lume. Iti trebuie o masina mai puternica pe sectiunea dintre Novaci si Pasul Urdele, pentru ca panta este foarte accentuata, peste 20%, iar masina urca mult mai greu. Dupa Obarsia Lotrului, pana nu e gata toata asfaltarea (pana acum poate au terminat-o), iti trebuie masina mai puternica, pentru ca mergi in conditii de drum forestier. Am fost si eu anul trecut: http://hai-la-bord.blogspot.com/2011/11/povestea-nr200-transalpina-cu-masina-la.html si ma voi intoarce garantat!

    Reply
  2. Emanuel Drăgușin

    Da, e foarte frumos pe Transalpina, insa eu prefer sa astept totusi pana in august cand, probabil, se vor finaliza lucrarile, dupa cum au spus cei de la Romstrade. Intreaba-l si pe Ivo Bobal, despre traseul pe care vrei sa il parcurgi. El a avut o experienta mai putin placuta anul acesta pe Transalpina.

    Reply
  3. Alex Dima

    Am fost şi eu anul trecut acolo şi zău că am rămas impresionat! Chiar este foarte frumos, norii sunt aproape, iar peisajele, breathless.

    Foarte frumoase fotografiile!

    Reply
  4. Adrian Ciubotaru Post author

    Dan, ales-o că s-a nimerit să curgă de pe stick-ul din mașină și mi-a rămas în minte atunci când am montat filmulețul

    Anda, m-am ferit de comparații, dar, într-adevăr e mai spectaculos decât Transfăgărășanul

    Emanuel, e păcat să aștepți până în augusr, e ok și acum drumul
    Am să-l întreb pe Ivo cu prima ocazie.

    Alex, mersi frumos de compliment:)

    Reply
  5. Pingback: Îmi place la nebunie | Adrian Ciubotaru

  6. Paul

    Pana la urma imi poate spune cineva daca mai sunt portiuni de drum neasfaltate??
    Intentionez sa parcurg Transalpina inca din 2008 de cand mi-am cumparat prima masina direct din showroom si am renuntat la second handuri. Problema este ca masina cu pricina este un Ford Mondeo, o masina cu garda la sol mica si jante pe 18″ care nu permite iesirea de pe asfalt.
    Sa programez oare o tura pe DN67C pt mai 2013 sau mai astept un an??

    Reply
  7. Pingback: Concurs: un week-end cu Noul Ford Focus 1L EcoBoost | Adrian Ciubotaru

Leave a Reply to Emanuel Drăgușin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *