Test: Ford Focus 1.6 Ecoboost 150CP

3 Flares 3 Flares ×

Acum, când scriu despre a doilea model de Focus avut în teste, pot spune că sunt un fan al acestei maşini. M-am împăcat foarte bine cu versiunea diesel, însă acest model Ecoboost a reuşit să-mi arate că se poate și altcumva.

Noi descoperiri
Parcarea automată: n-am avut curajul să o încerc, însă un prieten a insistat până m-am lăsat convins. Seara, pe o straduță abia luminată, între două mașini destul de apropiate, a reușit o parcare cu spatele ca în manual. Detectează în prealabil locul liber, îți spune să mergi puțin înainte, oprești, o pui în marșarier și iei mâinile de pe volan. O ții doar din ambreiaj și îți face o parcare laterală perfectă. Bănuiesc că e utilă în orașele aglomerate pentru cei care nu-și bat capul cu manevre strânse, însă noi ne-am amuzat măsurând distanța (15 cm) dintre roți și bordură.

Motorul pe benzină: când, în parcare la Colina Motors, am apăsat butonul de Start, am avut impresia că am greșit undeva. Nu se auzea nimic, nu se simțea nicio vibrație. Abia când am ieșit la drum, am apucat să cunosc nervozitatea motorului și modul uimitor de răspuns la accelerație. Apeși pedala și feed-back-ul e instant. Nu se chinuie, nu urlă (poate doar sunetul acela ușor agresiv al unei tobe modificate) și nu puține ori ai impresia că te bagă în scaun.

Cutia de viteze: Tipul care mi-am înmânat mașina m-a sfătuit să schimb vitezele la 5.000 de turații, mi s-a părut că vorbește de ceva astronomic, însă m-am înșelat. Poți atinge 90 km/h doar cu treapta a doua (4.700 de turații pe minut), reacționează bine la subturare (nu te atenționează când ești cu a cincea la 50 km/h), iar depășirile între 80-110 km/h le face ca o mașină de curse.

Un avantaj pe care l-am observat la cutiile în șase trepte (mă rog, plus un motor puternic) este faptul că viteza a cincea îți oferă un cuplu mai mult decât decent. Am observat cum la mașinile mai vechi ești obligat nu de puține ori într-o depășire (și mulți fac astfel) să revii într-a patra pentru un demaraj sănătos.

Nu m-am împăcat cu:
suspensiile rigide: mașina e sportivă de la un capăt la altul, e o plăcere să te joci cu ea, stă lipită de asfalt (inutil de lăudat cum ia curbele), însă după câteva drumuri lungi, începi să simți dezavantajele. Ești conștient de orice denivelare și linie de tramvai, dai de porțiuni de drum mai stricat unde orice Matiz trece pe lângă tine, iar la final experiența este una obositoare.
Sunt subiectiv, însă după câteva drumuri lungi (de vacanță) îți dai seama că ești mai înclinat înspre confort.

– consumul: la fel, obișnuit cu versiunea diesel (unde 4,2 l/100 a fost media), când a fost vorba de 8,1 l/100 mi-a luat ceva timp să  mă obișnuiesc.

Per total, mi s-a părut o mașină bună pentru șoferii sportivi, potrivită circulației în marile orașe (unde se conduce mai hotărât), însă – cum spuneam – pensionarul din mine este înclinat spre comoditate.

Prețul pornește de la 16.000 și poate depăși 20.000 euro în varianta Titanium echipată… cu de toate. Îți lasă toțuși impresia că are opțiuni pe care doar mașinile premium le oferă, însă la prețuri mult mai mari (sistemele Start&Stop și Keyless Entry, funcția de cornering, senzorii de parcare sau recunoașterea semnelor de circulație).

Alte recenzii: drive-test.ro, turatii.ro sau o primă impresie de la 0-100.ro. Un test drive amuzant al versiunii pe motorină au făcut baieții de la mahmur.info.
Galeria foto cu drumurile pe care le-am făcut cu Noul Focus – și au fost câteva trasee pitorești – este aici.

3 Flares Twitter 0 Facebook 3 3 Flares ×

4 thoughts on “Test: Ford Focus 1.6 Ecoboost 150CP

  1. Ionut

    Cred ca il voi incerca si eu .. tot modelul acesta pe benzina, imi plac masinile silentioase. Dupa un drum lung, ai simtit dureri de spate ? sau este confortabila ?

    Reply
  2. Pingback: Prima mea experiență cu un SUV: Ford Kuga | Adrian Ciubotaru

  3. Pingback: În atenția cititorilor blogului meu | Adrian Ciubotaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *