La munte cu Ford Ranger

0 Flares 0 Flares ×

Nu sunt un băiat de oraş, e clar. Am crescut la curte, îmi place mai mult la munte decât la mare şi mă simt mai în largul meu în natură decât la o terasă din Centrul Vechi.
În același timp, nu-mi place să mă murdăresc prea mult, e bine să am și aparatul foto cu mine, și telefonul pentru conexiunea internet și, preferabil, o mașină zdravănă cu care să explorez tot felul de trasee.

Toate aceste contradicții le-am regăsit week-end-ul când am fost la munte având la dispoziţie un Ford Ranger oferit de Ţiriac Auto. Un pick-up truck căruia îi place în natură, pe drumuri forestiere sau prin vaduri de râuri, însă în același timp o mașină plină de tehnologie şi confort. ABS, ESP, Frânare Asistată în Viraje, Controlul Electronic al Distribuției Greutății, Coborârea Asistată a Pantelor (HDC), Protecție Antiruliu (ROM), sistemul de asistenţă la pornirea din rampă și multe alte minuni pe care Ford le-a pus pe această mașină pentru siguranța pe care Ford pune atât de mult accent. Premiera celor cinci stele Euro NCAP este o răsplată binemeritată.

Dincolo de acestea, adaug tapițeria din piele, sistemul audio excelent, interiorul asemănător cu al unui Focus (nu ai deloc impresia că te afli într-o autoutilitară) și deja ai toate premisele unor experiențe pe care nu le poți regăsi pe nicio altă mașină. Forță și tehnologie, brutalitatea unui 4X4 și finisajele unui hatchback, o mașină destul de rigidă pentru viteza maximă legală pe autostradă și suficient de moale pentru, de exemplu, drumul accidentat către Padina sau Cabana Diham.

După ce ieși din București pe DN1 și te îndrepți către munți totul devine o aventură. Câteva zile, la Pârâul Rece, am căutat toate drumurile laterale pentru a explora trasee, a admira tot felul de peisaje şi a ajunge în locuri unde cu alt tip de mașină cu siguranță nu m-aș fi aventurat.

Datele tehnice par destul de decente: 150 CP dezvoltați la 3.700 rpm și 375 Nm la 1.500 rpm. Un motor diesel de 2.2 – ajutat de o cutie în șase trepte – care m-a purtat aproape 800 de km cu un consum mediu de 10 litri.

Am căutat să o murdăresc prin noroi și prin vadurile unor râuri, i-am provocat unghiul de atac, m-am jucat cu diferitele moduri ale tracțiunii (2H, 4H sau 4L – unde Rangerul devine un mic tanc, cuplul e maxim și poți pleca de pe loc cu a treia), iar în unele pante apăsam butonul care activa coborârea asistată, băgam în prima treaptă, luam piciorul de pe pedale și lăsam Rangerul să coboare în zona sa – și a șoferului – de confort.

Judecând după privirele curioase și întrebările primite, oamenii nu prea au auzit de noul Ranger. Pe Transfăgărășan, în coloană, un tip a întrebat în grupul lui: “Ce Ford e ăsta că nu l-am mai văzut?”, iar la Lacul Bâlea deja se formase o comisie care analiza mașina pe toate părțile.
Dincolo de acest amănunt, am citit în presa de specialitate că Ford a încheiat deja un contract – estimat la  cu E.ON pentru livrarea a 258 de unități. Un semn bun pentru un model care va concura cu Nissan Navara, Volkswagen Amarok, Toyota Hilux sau Mitsubishi L200.

Opinii avizate am găsit pe: 0-100.hotnews.ro, autolatest.ro sau promotor.ro

Galerii foto găsiți la Alex Negrea sau la mine.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

5 thoughts on “La munte cu Ford Ranger

  1. Pingback: După 50.000 de km și aproape un an | Adrian Ciubotaru

  2. Pingback: Câteva surprize de la Volkswagen Amarok | Adrian Ciubotaru

  3. Pingback: Mașini testate în 2012 | Adrian Ciubotaru

  4. Pingback: Explorând împrejurimile Păltinișului | Adrian Ciubotaru

  5. Pingback: Cum te ajută un Ford Ranger într-o tabără de schi? | Adrian Ciubotaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *